Middelen om je doelgroep te kunnen bereiken.
Dit thema behandelt middelen die nodig zijn om de doelgroep te kunnen bereiken
✘ Werkt niet
Professionals hebben te weinig middelen om in nauw contact te komen met de doelgroep
Beperkingen in middelen, zoals tijd en budget, maken het moeilijker om het vertrouwen van de doelgroep te winnen.
-
Het gebrek aan tijd en budget kan betekenen dat onderzoekers niet in staat zijn om de doelgroep te ontmoeten, hun zorgen aan te horen en hen te overtuigen van de waarde van de interventie. Dit kan leiden tot een gebrek aan vertrouwen en betrokkenheid van de doelgroep, resulterend in een lagere opkomst en minder effectieve resultaten.
✔ Werkt wel
Stel tijd en middelen beschikbaar
Tijd en andere middelen beschikbaar stellen voor professionals om zo de doelgroep te bereiken.
-
Het opbouwen van een band met de doelgroep en het winnen van hun vertrouwen is tijdsintensief, maar het kan zich terugbetalen in betrokken deelnemers en goede resultaten.
-
• Maak een projectplan en bepaal welk budget, hoeveel personeel en welke vaardigheden nodig zijn. Dit geeft inzicht in de logistiek van het project en kan helpen om uitdagingen op het gebied van tijd en budget te verminderen of te voorkomen.
• Voor meer tips, zie de aanbevelingen in de implementatiefase met betrekking tot financiering en projectvoorbereiding.