TBM wetenschappers in de media

Ontdek de recente media-aandacht die het impactvolle onderzoek en de deskundige perspectieven van de Faculteit Technologie, Beleid en Management van de Technische Universiteit Delft belichten. Duik in artikelen, interviews en features die innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen belichten.

52840 resultaten

09 november 2016

Jan van den Berg in De Ingenieur over Cyberveiligheid

Hoe om te gaan met de risico’s van nieuwe technologieën waarvan we nog niet weten welke toepassingen belangrijk worden? En wat te doen als we ook geen zicht hebben op de daarbij behorende risico’s waarover we ons druk zouden moeten maken? Een simpel afvinklijstje met aandachtspunten bestaat daarvoor niet. We zullen onze weg moeten vinden tussen overspannen verwachtingen, ongewenste uitkomsten en mogelijkheden om bij te sturen. ­

08 november 2016

Niek Mouter in Zicht over maatschappelijke kosten- en batenanalyses

Politici worden regelmatig bestookt met maatschappelijke kosten- en batenanalyses. Moet je bij het beoordelen van grote projecten blind varen op de uitkomsten van deze analyses?

07 november 2016

Dirk Helbing in NRC Handelsblad over Kunstmatige intelligentie

Wie alle data beheert, kan de samenleving runnen, met kunstmatige intelligentie. Google, Apple en Facebook liggen voor op Washington.

07 november 2016

Kornelis Blok in The Jakarta Post: New coal technology won't solve climate woes

According to the World Coal Association (WCA) “high efficiency, low emissions” coal technology will allow Indonesia to “continue to use its coal resources”, whilst also meeting its international commitments to reducing greenhouse gas emissions. This is simply false: No new coal plants are compatible with the goal of keeping global temperature increases below 2 degrees Celsius.

04 november 2016

Bas Kolen op Radio 1 over de nieuwe veiligheidsnormen voor dijken/ hulpdiensten

“De kans op natte voeten is groter dan we denken,” zegt Bas Kolen in De Ochtend op NPO Radio 1. Deze week loodste minister Schultz van Infrastructuur en Milieu een wet door de Eerste Kamer waarin nieuwe eisen worden gesteld aan waterveiligheidsnormen voor dijken. Met deze wet wil Schultz ervoor zorgen dat de kans op natte voeten in Nederland nog kleiner wordt.

04 november 2016

Makis Gravanis in Delta: A perplexing parking problem

A swiftly growing university. An ever increasing number of people who like driving their cars to campus. A finite number of parking spaces.

03 november 2016

Jathan Sadowski in The Guardian: Alarmed by Admiral's data grab? Wait until insurers can see the contents of your fridge

Jathan Sadowski, temporary lecturer in the section of ethics/philosophy of technology, has written an article on insurers and the internet of things that was published in the Guardian online.

02 november 2016

Dap Hartmann in Delta over het parkeeronderzoek bij TBM

Veel medewerkers ergeren zich aan het gebrek aan parkeerplaatsen bij onze faculteit. Met name het feit dat er veel mensen in de parkeerkelder van TBM parkeren die niet aan de TUD zijn verbonden is veel collega’s een doorn in het oog. Dap Hartmann schreef er een column over in de Delta.

31 oktober 2016

Wijnand Veeneman op BNR Nieuwsradio over de werkonderbreking van NS-personeel

De verwachtte vertragingen op het spoor door de werkonderbreking van NS-personeel lijkt mee te vallen. Machinisten en conducteurs hielden een werkoverleg uit onvrede over de nieuwe dienstregeling.

29 oktober 2016

Bert van Wee in diverse media over rekeningrijden

Er moet nu echt iets gaan gebeuren tegen de drukte op de weg. En de enige oplossing is rekeningrijden. Mobiliteitsorganisaties RAI Vereniging, BOVAG en ANWB willen dat een volgend kabinet dit zo snel mogelijk invoert.