TBM wetenschappers in de media

Ontdek de recente media-aandacht die het impactvolle onderzoek en de deskundige perspectieven van de Faculteit Technologie, Beleid en Management van de Technische Universiteit Delft belichten. Duik in artikelen, interviews en features die innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen belichten.

52782 resultaten

Servaas Storm in Trouw over groene economische groei

Nederland beleeft weer hoogconjunctuur, alle seinen voor 2018 staan op groen, juichen de voorspellingen. Maar hoe zit het met de CO2-uitstoot. Is die groei al een beetje groen? 'CO2-uitstoot daalt niet met economische groei', geeft Servaas Storm aan.

Wijnand Veeneman op BNR Nieuwsradio over zelfrijdende treinen

Zelfrijdende treinen gaan er toch echt komen, belooft ProRail. Vanaf volgend jaar al met de eerste proeven.

Aad Correljé op BNR Nieuwsradio over aardgaswinning in Groningen

Het was weer raak in Groningen. Het aantal schademeldingen is opgelopen naar 600. De onrust is groot en de roep om de gaskraan zo snel mogelijk helemaal dicht te draaien weer luider. Maar kan dat wel? Waar gaan we ons gas dan vandaan halen? Is dat een garantie dat er geen aardbevingingen meer in het gebied gaan voorkomen? En kan minister Wiebes waarmaken om de gaswinning zo snel mogelijk af te bouwen?

08 januari 2018

Pieter Bots on TU Delta about Peer review and appraisal

During Education Day 2017, Anton Akhmerov, Pieter Bots, Pasquale Cirillo and Kevin Cowan were appointed TU Delft Education Fellows. Each fellow receives € 50,000 to carry out an educational project on innovation. In the first of a series of their projects, we today look at Dr Pieter Bots (TPM).

05 januari 2018

Michel van Eeten op NOS.nl over Veiligheidslekken in chips

De veiligheidslekken die gisteren in vrijwel alle laptops, telefoons en tablets zijn aangetroffen, kunnen het beste opgelost worden met nieuwe chips. Maar het kan nog heel lang duren voordat deze op de markt zijn, zeggen deskundigen.

03 januari 2018

Bert van Wee op AD.nl over Tunnels en te hoge vrachtwagens

De Zeeburgertunnel bij Amsterdam blijft nog zeker tot morgen dicht, omdat een te hoge vrachtwagen het plafond heeft geramd. De vrachtwagen verloor daarbij een container en het halve plafond stortte naar beneden.

02 januari 2018

Gerdien de Vries in London School of Economics and Political Science

We need a cultural shift to promote and keep aboard competent employees who don't want, or don't know how, to lead, writes Gerdien de Vries in her blog.

28 november 2016

Bert van Wee op BNR Nieuwsradio over files en treinen

Met al die files en blaadjes op het spoor lijkt het deze herfst praktisch onmogelijk om nog van A naar B te komen. Dan maar met de bus?

23 november 2016

Mariëlle den Hengst-Bruggeling op ccv-secondant.nl: Met BART! werken aan een veilige buurt

In Den Haag moet het project BART! een digitaal verbindingsmiddel worden. Het moet ervoor zorgen dat politie, gemeente en burgers samen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor een veilige leefomgeving. Hoe zijn de eerste ervaringen in de wijk Bouwlust?

21 november 2016

Niek Mouter in Trouw: Homo economicus heeft twee gezichten

Consument of burger: in zijn auto neemt de mens liever de snelste route dan de veiligste. Maar tegelijkertijd vindt hij dat de overheid in veiligheid moet investeren, niet in tijdwinst. “Met dit verschil zouden economen rekening moeten houden”, aldus Niek Mouter.