TBM wetenschappers in de media

Ontdek de recente media-aandacht die het impactvolle onderzoek en de deskundige perspectieven van de Faculteit Technologie, Beleid en Management van de Technische Universiteit Delft belichten. Duik in artikelen, interviews en features die innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen belichten.

52784 resultaten

17 oktober 2016

Hans de Bruijn in Trouw: De Amerikaanse trukendoos

Donald Trump voert brallend en beledigend campagne. Je hoort hem nauwelijks over zijn plannen voor de komende jaren. Ja, hij wil een enorme belastingverlaging doorvoeren, maar gaat niet in op de kritiek dat dit tot een groot tekort op de Amerikaanse begroting zal leiden. Hij wil Islamitische Staat bestrijden, maar zegt niet hoe; dat houdt hij geheim, zegt hij. Vaak bepaalt hij impulsief zijn standpunt. Abortus? Vrouwen die abortus laten plegen, verdienen straf, zegt Trump. Die opvatting leidt tot grote verontwaardiging. Dus trekt hij een paar uur later zijn stellingname weer in.

16 oktober 2016

Jan van den Berg op kivi.nl: Big data en veiligheid - uitdagingen en dilemma’s

De hype van big data is inmiddels bij iedereen bekend. Data zijn overal en bevatten doorgaans interessante informatie die ontsloten kan worden via Data Analytics. Overheden, bedrijven en individuen kunnen allemaal hun voordelen ermee doen, ook in het veiligheidsdomein.

13 oktober 2016

Martijn van der Linden in Delta over het symposium reinvent.money

Het financiële systeem kraakt in zijn voegen, commerciële banken zijn zo belangrijk geworden dat de belastingbetaler ze moet redden als ze dreigen om te vallen. Kan dat niet anders? TU-promovendus Martijn van der Linden (TBM), mede-organisator van het symposium Reinvent.Money op 14 oktober, denkt van wel.

10 oktober 2016

Hans de Bruijn over een goed frame bij 7 Ditches TV

Hans de Bruijn werd door 7 Ditches TV geïnterviewd over framing. Wat is eigenlijk een goed frame en aan welke frames heeft Hans een hekel?

10 oktober 2016

Angelo Vermeulen on BBC World about Mars Expeditions

04 oktober 2016

Bartel van de Walle en Kenny Meesters in de Delta over hulpverlening bij natuurrampen

Na een natuurramp is juiste informatie van levensbelang. Hulpverlening kan er sneller, efficiënter en effectiever door zijn.

03 oktober 2016

Stephan Lukosch in Blauw over Augmented Reality

Voor politievakblad Blauw is Stephan Lukosch geïnterviewd over het innovatie project ARPro, waarbij Augmented Reality wordt toegepast door de politie.

03 oktober 2016

Patrick van der Duin in NRC over de ontbrekende politieke visie op technologie

Technologie speelt bij maatschappelijke verschuivingen een steeds grotere rol en roept nieuwe vragen op. Hoe ziet de politiek deze verschuivingen? Patrick van der Duin en Doya Snijders (STT) missen een visie binnen de politiek.

29 september 2016

Jeroen van den Hoven in De Volkskrant over Kunstmatige Intelligentie