Laatste actie voor je zomervakantie!

Nieuws - 19 juli 2024 - Student News

Laat geen geld liggen: check of jij nog zorg- en/of huurtoeslag kunt krijgen!

Check of jij nog zorg- en/of huurtoeslag kunt krijgen. Laat geen geld liggen en vraag het uiterlijk 1 september aan.

Veel studenten checken nooit of ze recht hebben op toeslagen, zoals zorg- of huurtoeslag. Bijvoorbeeld omdat ze denken dat ze niet in aanmerking komen voor een toeslag. Zonde, want daarmee laten studenten tientallen euro’s per maand liggen. Misschien geldt dat ook voor jou.

Het aanvragen van zorg- en/of huurtoeslag kan met terugwerkende kracht. Dat betekent dat je nog tot en met 1 september zorg- en/of huurtoeslag kunt aanvragen over vorig jaar.

Dus doe nog één laatste actie voordat je zomervakantie begint: maak een proefberekening op toeslagen.nl/kaniktoeslagkrijgen en vraag uiterlijk 1 september je toeslag(en) aan.