Sociaal veiligheidsplan ingediend bij de onderwijsinspectie

Nieuws - 16 mei 2024 - Student News

Het verbeteringsplan voor de sociale veiligheid is ingediend

Het ‘actieplan sociale veiligheid’ is door het College van Bestuur (CvB) van de TU Delft aangeboden aan de Inspectie van het Onderwijs en door de Raad van Toezicht (RvT) gedeeld met minister Dijkgraaf. Het plan, genaamd ‘A Plan For Change’, is opgesteld naar aanleiding van het op 1 maart jl. verschenen kritische onderzoeksrapport van de onderwijsinspectie naar de sociale veiligheid binnen de technische universiteit. Daarin werd vastgesteld dat de zorg voor medewerkers en de sociale veiligheid binnen de universiteit onvoldoende op orde was. Een harde conclusie die het college en de universiteit allerminst onberoerd heeft gelaten. “Het leed dat mensen (hebben) ervaren binnen onze universiteit door sociaal onveilig gedrag raakt ons diep, is onacceptabel en stelt ons voor de belangrijk taak om sociale veiligheid binnen onze universiteit structureel te versterken”, aldus het CvB. TU Delft kreeg tot 16 mei de tijd om met een verbeterplan te komen.

Klik hier om verder te lezen.