Opening van het academisch jaar 2024-2025 op 2 september

Nieuws - 15 augustus 2024 - Student News

Vier met ons de opening van het academisch jaar!

Je bent van harte uitgenodigd om op maandag 2 september aanwezig te zijn bij de opening van het Academisch Jaar 2024-2025 van de TU Delft.

Met het thema 'Engineering the Future' kijken we dit jaar naar de bouwstenen van onze duurzame toekomst.

Mobiliteit, voedselvoorziening, gezondheidszorg, energievoorziening en de manier waarop we grondstoffen gebruiken: ze zullen allemaal drastisch veranderen in deze eeuw. Aan de TU Delft kunnen we deze transities helpen vormgeven. Wat we hier doen kan invloed hebben op hoe bedrijven en eindgebruikers zich gedragen. Neem onze smartphones, waarvan het meeste goud en lithium na een paar jaar nog steeds op de vuilnisbelt belandt. Als je ze vanaf het begin anders ontwerpt, kun je uiteindelijk 'nul afval' bereiken - en dit is slechts één voorbeeld.

Michiel Langezaal, alumnus en CEO van FastNed, het bedrijf dat een netwerk van snellaadpunten bouwt langs de snelwegen van Europa, is te gast. We praten met Dream Team Epoch, dat AI wil gebruiken om bij te dragen aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. We verwelkomen ook Irek Roslon, alumnus en oprichter van SoundCell, de startup die een screening ontwikkelt waarmee artsen razendsnel de juiste antibiotica voor patiënten kunnen kiezen. Zij zullen het hebben over hun weg naar de toekomst, de bouwstenen die ze nodig hebben en de obstakels waar ze tegenaan lopen. Hoe ze hun eigen en onze toekomst vormgeven en met wie ze samenwerken.

Muziek en dans maken ook deel uit van deze feestelijke bijeenkomst.  En aan het eind heffen we met z'n allen het glas op het nieuwe academische jaar!

Klik hier om je aan te melden.