Jaarverslagen vertrouwenspersonen en ombudsfunctionarissen online

Nieuws - 12 juni 2024 - Student News

Lees in de jaarverslagen over het werk van de vertrouwenspersonen en ombudsfunctionarissen

Ieder jaar leveren het team van vertrouwenspersonen, de ombudsfunctionaris voor personeel en de ombudsfunctionaris voor studenten elk een verslag op over hun werk in het afgelopen kalenderjaar. Hierin vind je cijfers terug, bijvoorbeeld over het aantal gesprekken dat zij gevoerd hebben, maar ook informatie over opvallende ontwikkelingen en aanbevelingen voor de TU Delft. Het CvB heeft de verslagen gelezen en erop gereageerd. Je vindt de verslagen over 2023 en de reactie van het CvB via onderstaande links:

Vertrouwenspersonen
Het team vertrouwenspersonen is een laagdrempelige voorziening voor studenten, medewerkers en gasten van TU Delft die te maken krijgen met mogelijke integriteitsschendingen zoals pesten, discriminatie, potentiële belangenconflicten of vermoedens van wetenschappelijke fraude. Je kunt zelf kiezen tot welke vertrouwenspersoon je je wendt voor ondersteuning. Op de Studentenportal vind je meer informatie, inclusief een link naar de contactgegevens van alle vertrouwenspersonen. Je kunt ook veelgestelde vragen bekijken en meer lezen over het integriteitsbeleid van de TU Delft.

Ombudsfunctionaris voor studenten
Bij de ombudsfunctionaris voor studenten, Carin Wensveen, kun je terecht als je binnen de universiteit aanloopt tegen problemen die je zelf niet opgelost krijgt via bijvoorbeeld je studieadviseur of het Centraal Klachtenloket. Meer informatie en contactgegevens vind je op de Studentenportal van TU Delft of op de website. Daar staan ook veelgestelde vragen.