26 juni 2024

Lokaal onderzoek van onschatbare waarde voor studenten en wijken

26 juni 2024

Wijkuniversiteit als boegbeeld voor een maatschappelijk betrokken TU Delft

14 juni 2024

Bètavakken saai? Niet als een TU student de lessen geeft

Een stuk of tien robots staan netjes in een rij in de klas te wachten tot de les begint. Het is de laatste les van een driedelige pilot, waarbij TU student Amos Yusuf, leerlingen van het Stanislas VMBO/MAVO robots heeft laten bouwen en programmeren. De pilot is een samenwerking tussen de middelbare school, de TU en NUVO, een organisatie die studenten langdurig aan scholen koppelt. Bijzonder, want zowel de studenten, leerlingen en docenten leren, en profiteren van deze lessen.

09 juni 2024

Studievereniging Stylos trakteert op zomerse stellage met festivalvibe

Op de kruising van het Mercuriuspad met de Nieuwe Gracht vind je de hele maand juni een zomerse stellage met festivalvibe. Interessante houten bouwwerken met fietsbanden als ramen en paraplu’s aan het plafond, sieren het gewoonlijk kale bouwkavel. Binnen waan je je in een verweerd strandcafé. Er zijn meerdere ingangen, verborgen hoeken en verrassende doorkijkjes. Dit is het Lustrum Paviljoen, gebouwd door studievereniging Stylos, ter ere van hun 130-jarig bestaan.

09 juni 2024

Groep 8-ers voor één dag de baas op TU Delft

Vier groep 8-ers van de Rembrandschool in Buitenhof mochten zich 6 juni de baas van de faculteit Technische Natuurwetenschappen op de TU Delft noemen. Ze lunchten met het managementteam, bespraken wat een goede docent zoal moet kunnen en deden een heleboel dingen die decaan Paulien Herder hoogstwaarschijnlijk zelf nog nooit heeft gedaan.