TBM wetenschappers in de media

Ontdek de recente media-aandacht die het impactvolle onderzoek en de deskundige perspectieven van de Faculteit Technologie, Beleid en Management van de Technische Universiteit Delft belichten. Duik in artikelen, interviews en features die innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen belichten.

52789 resultaten

05 december 2018

Rick Wolbertus in diverse media over laadpaalklevers

Elektrische auto’s die urenlang een laadplek bezet houden terwijl hun batterijen allang zijn opgeladen, het leidt tot grote frustraties bij rijders met een bijna lege accu en geen laadpaal in de buurt. Om de inbreuk op de ‘laadpaaletiquette’ aan banden te leggen, moeten weggebruikers voortaan een boetetarief betalen als ze een laadplek gebruiken als ordinaire parkeerplaats. Een kleine finciële prikkel is al genoeg, zegt Rick Wolbertus, promovendus bij faculteit TBM, TU Delft.

29 november 2018

Christine Milchram in The Green Village on transforming urban energy systems

TU Delft hosted the Sustainable Urban Energy Systems Conference on the 8th and 9th of November. An international event that focused on the technological prospects, citizen involvement and governance arrangements in the field of urban energy systems. Because: ambitious climate change targets can only be realised by transforming urban energy systems into smart low carbon energy systems. Christine Milchram, researcher at TPM, provides key insights on the event.

Jorge Andrés Moncada Escudero in TU Delta about modeling supply chains

Agent-based modelling is a novel way to analyse biofuel supply chains, where it reproduces the complex dynamics of society, says TPM PhD candidate Moncada Escudero.

Bert van Wee op NPO radio 1 over vrachtwagens die 's nachts rijden

Transportbedrijven willen dat vrachtwagens vaker 's nachts de weg op gaan. Dit om de files te omzeilen, want: een stilstaande vrachtwagen is duur. Maar is de rest van Nederland daar wel klaar voor? En hoe denken chauffeurs hier zelf over? Hoogleraar Transportbeleid Bert van Wee: "Het is voor chauffeurs vervelend en misschien zelfs gevaarlijk. Bovendien zorgt het voor meer geluidshinder. Eén vrachtwagen 's nachts is even erg als tien overdag, omdat we dan slapen."

27 november 2018

Michel van Eeten in diverse media over webcams

Het begon allemaal met de Trojan Room Coffee Pot in 1993. De webcam is sindsdien niet meer weg te denken. Doordat we steeds meer van dit soort webcam apparaten zijn gaan gebruiken, neemt ook de kans op misbruik toe, zegt hoogleraar cybersecurity Michel van Eeten van de TU Delft.

16 november 2018

Marc de Vries in Reformatorisch Dagblad over de beloften van technologie

Prof. dr. Marc de Vries, bijzonder hoogleraar reformatorische wijsbegeerte aan de TU Delft, geeft in deze column zijn visie op toekomstvoorspellingen van technologische ontwikkelingen. Hij licht hierin met name het onderwerp kernfusie uit.

16 november 2018

Paulien Herder in Financieele Dagblad over vergroening van de petrochemische industrie

Volgens de een is het vijf voor twaalf, volgens de ander is het al te laat. Vier Delftse wetenschappers over de petrochemische industrie die als bij toverslag moet vergroenen. 'We moeten opschieten', zegt Paulien Herder, hoogleraar energiesystemen in Delft.

15 november 2018

Aimee van Wynsberghe in diverse media over women in science beurs

Op 14 november zijn in Haarlem de Nederlandse ‘For Women In Science’-beurzen 2018 uitgereikt aan topwetenschappers Liesbeth van Vliet (Nivel) en Aimee Van Wynsberghe (TU Delft).

14 november 2018

Neelke Doorn in diverse media over waarden in water

Neelke Doorn houdt op vrijdag haar intreerede als hoogleraar Ethics of Water Engineering. Ze gaat daarin in op het 'ideaal van de veerkracht' in het waterbeleid, dat volgens haar tot grote ongelijkheden kan leiden.

09 november 2018

Kornelis Blok op TU Delta over kerncentrales

Kernenergie is hot. Nadat Arjen Lubach zondag op tv pleitte voor kerncentrales, is ook de VVD op de nucleaire tour. Een rare ontwikkeling, vindt energie-expert Kornelis Blok.