Kom langs

Hydro Lab

Het Hydro Lab, kort voor het Hydrometallurgy Lab is het laboratorium van Shoshan Abrahami en haar mede-onderzoekers, en het is de plek op de TU Delft waar deze methode van recycling onderzocht kan worden, opdat de belangrijke materialen en grondstoffen uit batterijen en accu’s beter hergebruikt kunnen worden.

Geoscience and Engineering Lab

Het Geoscience and Engineering Lab op de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen is uitgerust met geavanceerde instrumenten en opstellingen om chemische en fysische processen in gesteenten en bodems onder diepe en ondiepe in-situ omstandigheden te kwalificeren en te kwantificeren. Meer informatie over het lab vind je hier, en bezoek is mogelijk op afspraak.

Battery Lab

Bij het TU Delft Reactor Institute vinden we ook een Batterijenlab: speciaal voor materiaalonderzoek. Het TU Delft Reactor Institute (RID) is samen met de afdeling Radiation, Science & Technology (RST) al 60 jaar het Nederlandse kenniscentrum voor aan straling gerelateerd onderzoek en onderwijs. Het Reactor Institute en het Batterijenlab zijn te bezoeken op afspraak.

Wetenschapsvoorlichter Climate & Energy
Dave Boomkens