TBM wetenschappers in de media

Ontdek de recente media-aandacht die het impactvolle onderzoek en de deskundige perspectieven van de Faculteit Technologie, Beleid en Management van de Technische Universiteit Delft belichten. Duik in artikelen, interviews en features die innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen belichten.

54431 resultaten

11 november 2019

Hans de Bruijn in Trouw over Speech Katie Hill

Hans de Bruijn in Trouw over Speech Katie Hill

Het Democratische Congreslid Katie Hill stapte op omdat er pikante foto’s en sms’jes waren opgedoken. Wat zegt haar afscheidsspeech over de moraal en het politieke bedrijf in Amerika? Hans de Bruijn analyseert in Trouw kracht en zwakte ervan.

08 november 2019

Bert van Wee op diverse media over snelheidsverlaging op de snelweg

Bert van Wee op diverse media over snelheidsverlaging op de snelweg

Wat zijn de voordelen en nadelen van een snelheidsverlaging naar 100 kilometer per uur op de Nederlandse autosnelwegen? Hoe hoger de gemiddelde snelheid, des te groter de kans op zware en dodelijke ongevallen. Elke tien kilometer sneller rijden leidt op snelwegen tot 30 tot 40 procent meer doden, stelt Bert van Wee, hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft.

08 november 2019

Bert van Wee op diverse media over stikstof beperken

Bert van Wee op diverse media over stikstof beperken

Professor Bert van Wee, hoogleraar Transportbeleid verbonden aan de Technische Universiteit Delft, bespreekt de effectiviteit van verschillende maatregelen om stikstof te beperken, waaronder de autoloze zondag.

08 november 2019

Bert van Wee op Volkskrant over fietsen naar formule 1 circuit

Bert van Wee op Volkskrant over fietsen naar formule 1 circuit

De organisatie van de Formule 1-autorace volgend voorjaar in Zandvoort verwacht dat een derde van de ruim 300 duizend bezoekers per fiets naar het circuit komt. Bert van Wee, hoogleraar mobiliteitsbeleid aan de TU Delft, noemt de ‘interessante’ aanpak van het mobiliteitsplan van de organisator ‘positief voor het imago van Nederland’. Hij waarschuwt wel: ‘Het is bijzonder moeilijk mobiliteitsgedrag van bezoekers aan zo’n evenement goed te voorspellen.’

08 november 2019

Bert van Wee op diverse media over decentralisatie van het spoor

Bert van Wee op diverse media over decentralisatie van het spoor

Hoogleraar Transportbeleid Bert van Wee van de TU Delft ziet grote risico’s als het hoofdrailnet wordt opgeknipt en in losse stukken wordt aanbesteed, maar het maakt wel maatwerk mogelijk. Dat stelt hij in de EsB-publicatie De Toekomst op de Rails.

08 november 2019

Ernst ten Heuvelhof op gebiedsontwikkeling.nu over samenwerking bij gebiedstransformaties

Ernst ten Heuvelhof op gebiedsontwikkeling.nu over samenwerking bij gebiedstransformaties

Hoe moet je onderhandelen bij binnenstedelijke gebiedsontwikkeling met respect voor de ander? Hoe zorg je voor een goede samenwerking? En hoe houd je die vervolgens in stand? Ernst ten Heuvelhof, hoogleraar bestuurskunde van de TU Delft geeft zes suggesties voor een betere samenwerking bij binnenstedelijke gebiedsontwikkeling.

05 november 2019

Jos Blank op diverse media over productiviteitsgroei bij overheid

Jos Blank op diverse media over productiviteitsgroei bij overheid

De productiviteitsgroei bij publieke sectoren houdt niet over, dat zegt professor Jos Blank van instituut IPSE, dat sinds jaar en dag de prestaties van de overheid in kaart brengt. De TU Delft is partner in het instituut.

31 oktober 2019

Bert van Wee in BNR.nl over woon-werkverkeer

Bert van Wee in BNR.nl over woon-werkverkeer

Gemiddeld kost het ongeveer een half uur per dag, van huis naar werk reizen en weer terug. De manier van reizen kan worden beinvloed door de overheid, bijvoorbeeld door met prijsbeleid forenzen te verleiden met de trein te reizen of fietsen aantrekkelijk te maken door investeringen in fietsinfrastructuur. Dat stelt Bert van Wee, hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft.

31 oktober 2019

Bert van Wee in diverse media over stikstof emissie

Bert van Wee in diverse media over stikstof emissie

Om de stikstofproblematiek het hoofd te bieden, onderzoekt het kabinet of de maximumsnelheid met spoed verlaagd kan worden.Volgens professor Transportbeleid Bert van Wee van de TU Delft kunnen de stikstofemissies met tien procent omlaag - als iedereen zich tenminste aan een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur houdt.

31 oktober 2019

Bert van Wee in Science Guide over gedragscodes

Bert van Wee in Science Guide over gedragscodes

Onderzoeksfinanciers zoals overheden kunnen wetenschappers onder druk zetten, daarom moet er een gedragscode komen voor onderzoeksfinanciers om dit te voorkomen. Dat stelt Bert van Wee, hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft.