TBM wetenschappers in de media

Ontdek de recente media-aandacht die het impactvolle onderzoek en de deskundige perspectieven van de Faculteit Technologie, Beleid en Management van de Technische Universiteit Delft belichten. Duik in artikelen, interviews en features die innovatieve oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen belichten.

52847 resultaten

24 februari 2024

Bert van Wee in Nederlands Dagblad over beleid rondom grote en zware personenauto's in Nederland

In Parijs moeten bezoekers met een grote, zware personenauto binnenkort fors meer parkeergeld betalen. Auto’s hebben de steden en dorpen overgenomen en in heel West-Europa wordt nagedacht over de vraag hoe het anders kan.

24 februari 2024

Hans de Bruijn in de Trouw over wat doet de framing "mensen willen gehoord worden"?

In het kader van de Extinction Rebellion wegblokkades, bespreekt Hans de Bruijn de frame van "mensen willen gehoord worden".

24 februari 2024

Hans de Bruijn in de Trouw over Taal beïnvloed de competitieve cultuur waarin onderzoekers zich bevinden

Hans de Bruijn stelt dat bepaald taalgebruik in de wetenschap bijdraagt aan de competitieve cultuur.

24 februari 2024

Hans de Bruijn in de Trouw over de frame van Lara Wolters (PvdA) over vlieftuigbouwers

Hans de Bruijn bespreekt het frame van Lara Wolters (PvdA) rondom vliegtuigbouwers.

21 februari 2024

Wijnand Veeneman in AD over stroomstoring bij NS

Een kleine stroomstoring bij Abcoude legde het treinverkeer plat. Wijnand Veeneman onderschrijft de complexiteit van dit soort storingen.

21 februari 2024

Behnam Taebi bij Nu voor Morgen over ethische aspecten rondom berging van kernafval

Het veilig langdurig opbergen van nucleair afval is een uitdaging waar de mensheid voor staat.

12 februari 2024

Tatiana Filatova, Ignasi Cortés Arbués en Theodoros Chatzivasileiadis over de kosten van zeespiegelstijging

Ignasi Cortés Arbués, Theodoros Chatzivasileiadis, Tatiana Filatova and colleagues modelled the potential economic impacts of sea level rises for 271 European regions by 2100.

Rolf van Wegberg bij NOS over drugshandel via Telegram

Drugscriminelen kunnen op chatapp Telegram ongestoord hun gang gaan. In openbare chatgroepen met duizenden leden worden bij elkaar miljoenen berichten geplaatst waarin softdrugs, harddrugs en zware medicijnen te koop worden aangeboden.

Bert van Wee in NU over onderhoud en infrastructuur

Bert van Wee over de verwachtingen van de NS voor 2024.

Bert van Wee in Cobouw over Onderhoud en investering in infrastructuur

Toekomstige investeringen in de infrastructuur zullen vooral draaien om capaciteitsverhoging en instandhouding van bestaande verbindingen.