Klachtencommissie Ongewenst Gedrag
Klachtencommissie Ongewenst Gedrag
Voor het melden en onderzoeken van situaties waarin sprake is van ongewenste omgangsvormen zoals (seksuele) intimidatie, discriminatie, pesten of agressie kent de TU Delft de Regeling klachten ongewenst gedrag. Een klacht kan worden ingediend door een werknemer, student of derde over een student of medewerker van de TU Delft. De Klachtencommissie Ongewenst Gedrag adviseert het College van Bestuur over de behandeling van ingediende klachten. De commissie geeft advies aan het College van Bestuur over de gegrondheid van de klachten die zij onderzoekt, evenals over de eventuele (disciplinaire) maatregelen die naar aanleiding daarvan genomen kunnen worden. Wie overweegt een klacht in te dienen, kan indien gewenst voor hulp of advies terecht bij een van de vertrouwenspersonen.
De advisering over een klacht vindt plaats door drie leden, waaronder de voorzitter of de plaatsvervangend voorzitter. De voorzitter en plaatsvervangend voorzitter zijn onafhankelijke leden en niet verbonden aan de TU Delft. Indien de klacht betrekking heeft op studentaangelegenheden, wordt een student-lid aan de behandelende commissie toegevoegd. De leden van de Klachtencommissie Ongewenst Gedrag zijn:
De heer mr. P. van Alten (voorzitter)
Mevrouw mr. M.J.W. Drent (plaatsvervangend voorzitter)
De heer D.A. Roozemond (lid)
Mevrouw A. Vervoort (lid)
Mevrouw E.J. Wessels (student-lid)
Mevrouw M.C. Brouwer (student-lid)
De heer M.L.A. Brink (student-lid)
De heer N. de Jong (student-lid)
Secretariaat
Een klacht kan worden aangemeld bij het secretariaat van de Klachtencommissie Ongewenst Gedrag. De secretaris van de klachtencommissie is te bereiken via KOG@tudelft.nl.