Onderzoeknieuws

1101 resultaten

25 oktober 2019

Sergio Grammatico: keynote speaker Energy-Open Workshop 2019

on 7-8 November Sergio Grammatico from the 3mE faculty will be the keynote speaker at the Energy-Open Workshop 2019 in Groningen. He will talk about "Equilibrium seeking in electricity markets".

21 oktober 2019

Neanderthalerlijm uit de Noordzee

Een vuurstenen werktuig gevat in een teerachtige substantie, blijkt na wetenschappelijk onderzoek een van de weinige voorbeelden van lijmgebruik door Neanderthalers.

16 oktober 2019

Perfect match van student en begeleider leidt tot prijswinnend ontwerp

Winnaar van de Inspiration Award 2019 IJsbrand de Lange dankt veel aan zijn afstudeerbegeleider. “Dankzij hem is mijn bedrijf van de grond gekomen.”

15 oktober 2019

Project BOBTANDEM granted by Solar Era Net for Olindo Isabela

Koningspaar opent verticale afvalwaterzuiveringspilot in New Delhi

Het koninklijk openden 14 oktober 2019 een nieuwe proefinstallatie om vervuild afvalwater in Indiase drains te zuiveren.

Publication: Energy Conversion and Management by Jose Rueda Torres

Daily-seasonal operation in net-zero energy building powered by hybrid renewable energies and hydrogen storage systems; Hasan Mehrjerdi, Atif Iqbal, Elyas Rakhshanib, Jose RuedaTorres

14 oktober 2019

Onderzoekers van de TU Delft ontwerpen nieuw materiaal met alleen kunstmatige intelligentie

Onderzoekers van de TU Delft hebben een nieuw materiaal ontwikkeld zonder enig experimenteel onderzoek te doen.

08 oktober 2019

Studenten maken vervaagde 4000 jaar oude Egyptische schilderingen weer zichtbaar

Afstuderen tussen eeuwenoude objecten in het Rijksmuseum van Oudheden. Iets wat je waarschijnlijk niet verwacht van de bachelorstudie Werktuigbouwkunde. Juist daarom sprak dit eindproject Lucas, Martijn, Tim en Pim zo aan. Met nieuwe fototechnieken probeerden zij eeuwenoude en vervaagde Egyptische beschilderingen weer zichtbaar te maken, en met succes!

07 oktober 2019

TU Delft presenteert schaalmodel en cabine energiezuinige Flying-V

Tijdens de KLM Experience Dagen presenteert de TU Delft de revolutionaire, energiezuinige Flying-V.

30 september 2019

TU Delft | Global Initiative Prototype competition

Call for applications: Are you researching or developing solutions for global challenges in low and middle-income countries at TU Delft? And would you like to upgrade your current proof-of-concept to a more mature prototype? Enter the TU Delft | Global Initiative Prototype Competition and win €10.000, €5.000 or €3.000!

Intreerede Johan Padding: Van chaos tot orde

Op woensdag 9 oktober houdt professor Johan Padding van de leerstoel Complex Fluid Processing bij de afdeling Process & Energy zijn intreerede over 'Van chaos tot orde'.

Van Leeuwenhoeklezing Paulien Herder

Paulien Herder, hoogleraar Engineering Systems Design in Energy en programmaleider van het Delftse consortium e-Refinery geeft zondag 29 september de Van Leeuwenhoeklezing ‘Een wereld zonder fossiele brandstoffen’.

Nominatie Maritime Designer Award 2019

Agnieta Habben Jansen, promovenda bij de afdeling Maritime and Transportation Technology, is genomineerd voor de Maritime Designer Award 2019 met haar onderzoek ‘Vulnerability reduction of distributed systems’.

26 september 2019

Opinie: Delftse klimaatonderzoekers staan achter klimaatstaking

De verklaring die deze week door Scientists4Future wordt aangeboden, onderstreept de zorgen die wij als wetenschappers hebben over de huidige gang van zaken. Iedereen die deze vrijdag (27 september) de straat op gaat om een veilige toekomst op te eisen, krijgt steun van Herman Russchenberg en Pier Siebesma, klimaatonderzoekers bij de TU Delft.

25 september 2019

The Role of Technology

The TU Delft Global Drinking Water programme would like to announce The Role of Technology conference, supported by the International Water Association (IWA).