News & Agenda

10 september 2021

TU Delft, NFI en politie ontwikkelen slimme techniek voor bewijsfotografie

Op een plaats delict moet elk spoor grondig onderzocht worden. Sporen die je niet kan meenemen of bewaren, zoals bloedspetters, worden met een liniaal in beeld gebracht om de omvang weer te geven. De TU Delft en het NFI ontwikkelden een nieuwe methode voor de politie die de liniaal straks overbodig maakt en het meten van sporen makkelijker maakt.

05 augustus 2021

Marco Reijne in diverse media

02 augustus 2021

Arend Schwab in diverse media

15 juli 2021

Liselore Tissen in diverse media

08 juli 2021

Studenten Klinische Technologie tonen zorginnovaties en ronden bachelor af

Tijdens het KTO-slotsymposium toonden 109 bachelor studenten indrukwekkende voorbeelden van technologische innovaties voor de zorg die zij samen met medische centra ontwikkelden. Een win-win situatie; de studenten rondden hiermee hun bachelor af en de zorginstellingen kunnen de verrassende ideeën door ontwikkelen of ook daadwerkelijk toe gaan passen.

21 juni 2021

Techniek in honkbaltenue voorkomt blessures

Bart van Trigt ontwikkelde samen met een team van wetenschappers en Scientific Entrepreneur Erik van der Graaff, een blessuremodel voor het verminderen van blessures; de Pitch Perfect. Van Trigt ontving het fonds ‘Implementeren met impact’ van ZonMw waarmee hij het blessuremodel nu kan gaan implementeren bij de Nederlandse spelers.

14 juni 2021

Maarten van der Elst in diverse media

Maarten van der Elst, traumachirurg in het Reinier de Graaf en hoogleraar veiligheid aan de TU Delft, werkt dagelijks met staplers en wijst erop dat onderzoek naar malfunctionerende exemplaren moeilijk is.

03 juni 2021

Paul Breedveld in diverse media

20 april 2021

Onderzoekers Biomechanica gewaardeerd voor Wetenschapscommunicatie

Onderzoekers van de afdeling BioMechanical Engineering, zetten zich al jaren op eigen initiatief in voor wetenschapscommunicatie. De Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) beloont de enthousiaste biomechanica ingenieurs daarom met het pilotfonds Wetenschapscommunicatie ‘Gewaardeerd’.

19 april 2021

Girls’ Day 2021: groep 7/8 maakt kennis met BioMechanical Engineering

Een operatierobot die geïnspireerd is op de krachten en bewegingen van een dier. En een menselijk botten dat heel sterk is, terwijl het grootste gedeelte eruit ziet als een spons. Tijdens Girls’ Day 2021 lieten Aimée Sakes en Eline Kolken (Assistant-professor en PhD BioMechanical Engineering) leerlingen uit groep 7/8 kennismaken met de wereld van BioMechanical Engineering.