TU Delft lanceert Tech for Health

Betere zorg dankzij Delftse technologie

Nieuws - 05 maart 2021

Vandaag start de TU Delft met Tech for Health | Betere zorg dankzij Delftse technologie. Hiermee vraagt de universiteit aandacht voor onderzoek in Delft dat bijdraagt aan het verbeteren en toekomstbestendig maken van de Nederlandse gezondheidszorg. Onderzoek waarbij vaak wordt samengewerkt met medische instituten zoals het Erasmus MC in Rotterdam en LUMC in Leiden. Delftse alumni worden uitgenodigd om kennis te maken met wetenschappers en een bijdrage te leveren aan hun belangrijke werk.

Tim van der Hagen, Rector Magnificus TU Delft: "Onze onderzoekers en studenten gaan voorop in talrijke technologische innovaties. Zo ook op het gebied van gezondheid en zorg. De zorg in Nederland is van zeer hoog niveau, maar door toenemende vraag en stijgende kosten staat dit onder druk. De coronacrisis heeft laten zien hoe kwetsbaar ons zorgsysteem is. Het moet efficiënter en effectiever en dat is waar Delftse technologie groot verschil gaat maken. We werken daarbij nauw samen met medische centra en zien op de grens van beide wetenschappen onvoorstelbare innovatie ontstaan."

Zeven baanbrekende en illustratieve onderzoeken staan symbool voor de vele unieke innovaties en samenwerkingen die binnen de TU Delft en de medische centra plaatsvinden. Bijvoorbeeld Marcel Reinders die bijdraagt aan het doorgronden van de ziekte van Alzheimer met behulp van big data en Richard Goossens die een innovatietraject is gestart dat het concept van de spreekkamer op z’n kop gaat zetten.

Voor betere gezondheidszorg in Nederland

Met Tech for Health betrekt de universiteit niet alleen de TU Delft alumni community bij onderzoek op het gebied van gezondheidszorg, maar iedereen met het geloof dat technologie hierbij het verschil gaat maken. Door tegelijkertijd fondsen te werven kunnen de onderzoekers labs uitbreiden, extra capaciteit inschakelen en hun werk versnellen. Zo zetten we ons samen in voor betere gezondheidszorg in Nederland.
Bekijk hieronder de zeven onderzoeksprojecten.

Het samenbrengen van technologie, geneeskunde en het sociale domein is een noodzakelijke stap op weg naar een gezonde toekomst.

― Prof.dr. Ernst Kuipers, Voorzitter Raad van Bestuur, Erasmus MC

Meer weten?

Kijk voor meer informatie op www.tudelft.nl/techforhealth

Heeft u vragen over deze campagne? Neem dan contact om met Tineke Hoogeboom, Universiteitsfonds Delft via ufonds@tudelft.nl of bel +31 (0)15 278 6409.

Meedoen?

U kunt direct een donatie doen via onderstaande button

Doneer nu