Nieuws & Mediaoptredens

494 resultaten

26 juni 2018

Aad Correljé op NOS.nl over de verhoging van de olieproductie

De belangrijkste olielanden van de wereld komen morgen samen in Wenen. Er staat een belangrijk punt op de agenda: gaat de olieproductie omhoog of niet?

26 juni 2018

Virginia Dignum and Aimee van Wynsberghe appointed in new High-Level Expert Group on AI

The European Commission has appointed 52 experts to a new High-Level Expert Group on Artificial Intelligence, comprising representatives from academia, civil society, as well as industry. Amongst them are Virginia Dignum and Aimee van Wynsberghe of the faculty of TPM.

15 juni 2018

Ibo van de Poel en Sjoerd Zwart op nemokennislink.nl

Technologische innovaties in de afvalwaterzuivering hebben het doel om zuiveringsprocessen te verbeteren om zo menselijk welzijn te vergroten of bij te dragen aan maatschappelijke waarden zoals veiligheid, gezondheid en duurzaamheid. Toch kunnen daar ook risico’s bij optreden.

15 juni 2018

Marc de Vries in Reformatorisch Dagblad over cryptoverslaving

De kop ”Cryptoverslaving? Schotten hebben een behandeling” was voor veel lezers van de Metro van 6 juni ongetwijfeld cryptisch, schrijft prof. dr. Marc J. de Vries, bijzonder hoogleraar reformatorische wijsbegeerte aan de Technische Universiteit Delft in zijn column.

08 juni 2018

Aad Correljé op Energiepodium.nl over rechtvaardige en veilige energievoorziening

De drie-eenheid van doelstellingen van energiebeleid ‘betaalbaar, duurzaam en betrouwbaar' krijgt weer eens een nieuwe invulling. Met steeds grotere nadruk wordt duurzaamheid, in termen van de reductie CO2-emissies als dominant beleidsdoel gepositioneerd. Daarnaast is de veiligheid van de Groningse bevolking een dominante waarde geworden. In de energietransitie rijst ook de vraag naar rechtvaardigheid, aldus Aad Correljé, universitair hoofddocent Economie van Infrastructuren aan de TU Delft in zijn column.

08 juni 2018

Behnam Taebi op NPO Radio 1 over vluchtelingen in de wetenschap

Hoogopgeleide vluchtelingen zitten soms duimen te draaien in een opvangcentrum. Doodzonde, vinden veel wetenschappers. Een nieuw initiatief van het NWO moet hier verandering in brengen. En dit is hard nodig vindt Behnam Taebi, techniekfilosoof aan de TU Delft en mede-initiatiefnemer van Vluchtelingen in de wetenschap.