Nieuws & Mediaoptredens

498 resultaten

22 april 2022

Aad Correljé bij BNR over de complexiteit van de boycot van Russische olie

'Russische olie was vorig jaar goed voor veertien procent van de wereldproductie. Mocht Europa overgaan op een boycot van Russische olie, is het vrijwel onmogelijk om dat tekort op te vangen', zegt energiedeskundige Aad Correljé van de TU Delft.

21 april 2022

Hoogleraren geven les op Delftse basisscholen

Op woensdag 6 april trakteerde de TU Delft voor de tweede keer de Delftse basisscholen op kennis met het initiatief 'Meet the Professor'. 33 hoogleraren gaven gastcolleges aan in totaal meer dan 800 basisschoolleerlingen. Vanuit TBM deden Caspar Chorus, Laurens de Vries en Bert van Wee mee aan dit initiatief.

21 april 2022

Geerten van de Kaa in NEN magazine over de nieuwe Europese normalisatiestrategie

Geerten van de Kaa geeft zijn visie op de nieuwe Europese normalisatiestrategie van de Europese Commissie: 'Het vooruitstrevende beleidsstuk onderstreept onder andere het belang van democratische waarden binnen het Europese normalisatieproces'

19 april 2022

Behnam Taebi bij BNR over kernenergie

Hoe realistisch zijn nieuwe kerncentrales in Nederland, en op welke termijn? Behnam Taebi en andere wetenschappers spreken hierover in een podcast.

12 april 2022

Janna van Grunsven ontvangt Veni beurs

NWO heeft aan wetenschapper Janna van Grunsven van de faculteit TBM een Veni-financiering van maximaal 280.000 euro toegekend. Hiermee kan zij de komende drie jaar haar eigen onderzoeksidee verder ontwikkelen. Janna vertelt hieronder wat ze gaat onderzoeken in haar Veni.

11 april 2022

Jeroen van den Hoven in diverse media over de commissie Data Ethiek van UWV

UWV heeft de Commissie Data Ethiek ingesteld die onder voorzitterschap staat van Jeroen van den Hoven: 'De taak van de Commissie Data Ethiek is om mee te denken over ethische dilemma’s die ontstaan door toepassing van datatechnologieën en te adviseren over oplossingen.