News & In the media

586 resultaten

27 maart 2019

Train je oren: luistergame moet ervaring van klassieke muziek verrijken

Hoe kan je beter actief luisteren naar klassieke muziek – en naar elkaar? Die vraag staat centraal in een bijzonder onderzoeksproject van Codarts Rotterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam, TU Delft, en de Willem de Kooning Academie. Speciaal voor het onderzoek is de luistergame Listening Space ontwikkeld, waarmee deelnemers met speelse luisteropdrachten hun vaardigheden uitbreiden, of zelfs nieuwe manieren van luisteren ontdekken.

Nina Voulis op Energienieuws.nl over energietransitie

Meer inzicht in de energievraag van de verschillende gebruikers in de stad – huishoudens én diensten als scholen, kantoren en winkels – kan de stedelijke energietransitie vooruit helpen. Dit inzicht verschaft Nina Voulis met haar proefschrift ‘Harnessing Heterogeneity’ waarmee ze op 22 februari 2019 bij de TU Delft promoveerde.

Michel van Eeten in het FD over certificering

Veiligheidscamera's, op afstand bedienbare lampen en andere slimme apparaten die niet hackbaar zijn, moeten een 'goedgekeurd'- stickertje krijgen. Daardoor wordt het voor kopers makkelijker om apparaten die met internet verbonden worden en wél te hacken zijn, links te laten liggen. Michel van Eeten, hoogleraar cybersecurity en aan de TU Delft en lid van de Cyber Security Raad, noemt de certificering een belangrijke stap.

DSTART exhibition in Sweden

Cultural institution Norrlandsoperan in Umeå currently exhibits DSTART research on interstellar exploration. The art installation can be viewed in Vita Kuben, a specific room to make contemporary art accessible. Angelo Vermeulen, PhD researcher at TU Delft is one of the creators of the installation. The exhibition can be viewed till 19 April 2019.

26 maart 2019

Onderzoeksprogramma AIVD en TU Delft op gebied van digitale veiligheid van start

Naarmate onze samenleving meer digitaal vervlochten raakt, groeit ook de kwetsbaarheid voor misbruik van digitale technologie. Om ons begrip van de digitale bedreiging van onze nationale veiligheid te vergroten, alsmede die van de technische, organisatorische en institutionele manieren om hier verantwoordelijk mee om te gaan, zijn de AIVD en de TU Delft een gezamenlijk onderzoeksprogramma gestart.