Onderzoeken, Ontwerpen & Bouwen​

Introductie verbouwing

In 2022 zijn we verhuisd naar onze huidige locatie op de TU Delft Campus. Deze verhuizing markeerde het begin van een vernieuwingsproject om het Science Centre toekomstbestendig te maken. In fase 1 hebben we belangrijke faciliteiten gerealiseerd, waaronder een moderne makerspace, een biolab, diverse workshopruimtes, projectruimtes en kantoren voor zowel de studentenhub als het Science Centre.

Aanleiding voor het Verbouwingsproject

Het TU Delft Science Centre heeft altijd een belangrijke rol gespeeld in het verbinden van wetenschap en technologie met het brede publiek. Na vele jaren van succesvolle activiteiten op de locatie aan de Mijnbouwstraat, zijn we in 2021 gestart met een spannend nieuw hoofdstuk.

Projectplanning

We hebben ook een overzicht gegeven van wat fase 2 inhoudt en de aanstaande verbouwing die na de zomervakantie van 2024 van start gaat. Deze fase zal ons helpen om nog meer ruimte en mogelijkheden te bieden voor wetenschap en technologie binnen het Science Centre.

Huidige Fase: Fase 2

We bevinden ons nu in fase 2 van het project, een spannende tijd waarin we verdere stappen zetten om het TU Delft Science Centre te ontwikkelen. Na de zomervakantie van 2024 starten we met de verbouwing van de begane grond. Deze ruimte zal in het eerste kwartaal van 2025 heropenen als het Techniek Atelier, een duurzame omgeving waar bezoekers kunnen leren en experimenteren met wetenschap en technologie.

Parallel aan deze verbouwing, beginnen we in het eerste kwartaal van 2025 met de renovatie van de kelder. Deze ruimte zal worden uitgerust met nieuwe maakfaciliteiten en de Science Experience. De kelder zal kort daarna heropenen, waardoor bezoekers nog meer mogelijkheden krijgen om de fascinerende wereld van wetenschap en technologie te verkennen.

Blijf onze website volgen voor de laatste updates en ontwikkelingen rondom dit spannende project.

Onze missie

Inspireren

De maatschappij betrekken bij onderzoek, onderwijs en innovaties van de TU Delft​.

Funderend Onderwijs

Ondersteunen techniek-onderwijs op de basisschool en in het voortgezet onderwijs​.

Student Community

Ondersteunen van de studenten-gemeenschap. Onboarding (OWee) en welzijn.