TU Delft Science Centre on Tour

Bezoek onze On Tour locaties en doe mee!

12 & 13 september Corbulo Techniekfestival Voorburg - Besloten
14 & 15 september

Openmonumentendag Delft

21 september De Hovenpassage Delft
6 oktober Weekend van de Wetenschap Zoetermeer
7 oktober Weekend van de Wetenschap Amsterdam
17 & 18 oktober TU Delft Open Campusdag Delft
19 oktober Devoxx4Kids Rotterdam
3 november TU Delft Science Centre Science Day Delft

TU Delft Science Centre presenteert met trots het nieuwe rondreizende programma Science Centre on Tour om onderzoek van de TU Delft nog dichterbij jou te brengen!

TU Delft Science Centre On Tour biedt boeiende demonstraties en workshops die gericht zijn op de thema's robotica, sporttechnologie, circulair ontwerpen en de stad van de toekomst. Dit programma heeft als doel kinderen en jongeren tussen de 8 en 12 jaar (en hun nieuwsgierige familieleden) te inspireren voor de wereld van wetenschap en technologie. TU Delft Science Centre On Tour reist door heel Nederland en sluit aan bij bestaande evenementen.

Circulair ontwerpen

Oud product, nieuw ontwerp. Hoe?

Elektronica: niet te fixen?!

Ontdek de binnenkant van elektrische apparaten in deze workshop. Voor kinderen en nieuwsgierige ouders, leer hoe technologie werkt door oude apparaten uit elkaar te halen. Gebruik schroevendraaiers en tangen om materialen en ontwerpen te verkennen. Denk na over duurzaamheid en circulariteit in deze leuke en leerzame activiteit.

Ontwerp een duurzame spijkerbroek

Ontwerp duurzame kleding zonder restafval in onze demo. Leer hoe TU Delft onderzoekers innovatieve technieken gebruiken voor duurzaam design en productie. Ontdek digitaal puzzelen met stofpatronen en 3D-geweven broeken. Zie hoe jouw keuzes als designer en koper impact hebben op de planeet. Laat je inspireren en verander je kijk op kleding.

Robotica

Hoe kun jij zorgen dat robots ons leven verbeteren?

Robots programmeren in Minecraft

In deze workshop leren kinderen en hun ouders programmeren. Ze ontdekken hoe computers en robots denken en lossen uitdagingen op met hun eigen digitale robot. Deze interactieve ervaring ontwikkelt probleemoplossende en digitale vaardigheden en bereidt deelnemers voor om als software-ingenieurs te denken.

Zwermende robots

Vlieg mee naar de toekomst met deze demonstratie. Ontdek hoe drones samenwerken als een bijenzwerm, van reddingsmissies tot planeetverkenning. Zie hoe ze communiceren en problemen oplossen. Laat je inspireren door deze technologie die ons leven en onze toekomst kan veranderen. Misschien verken jij ooit de maan met zwermrobots.

Stad van de toekomst

Bouw mee aan de toekomst van wonen

Ontwerp een drijvende stad

Zet koers naar de toekomst en ontwerp je eigen drijvende stad. In 60 minuten bouw je in groepjes een stad op het water. Leer over duurzame energie, drijvend transport en veilige, praktische architectuur. Ontdek de toekomst van stedenbouw en duurzaamheid terwijl je samenwerkt aan een innovatieve, drijvende gemeenschap.

Slimme huizen

Ontdek de toekomst van onze huizen in deze demonstratie. Zie hoe AI en sensoren gebouwen duurzaam en comfortabel maken. Leer hoe gebouwen 'voelen' en zich aanpassen aan jouw behoeften.
Van temperatuurregeling tot daglichtoptimalisatie, ervaar de interactie tussen mens en gebouw. Ontdek hoe jouw glimlach het gebouw helpt slimmer te worden.

Sporttechnologie

Ontdek de rol van wetenschap in topsport

Sport Slim

Spring op de fiets en ontdek de wetenschap achter topsport. Werk in teams aan opdrachten over aerodynamica en ervaar in VR hoe luchtweerstand prestaties beïnvloedt. Onze coaches begeleiden je in deze actieve, leerzame activiteit. Trek je sportieve outfit aan en beleef de perfecte mix van actie, sport en wetenschap.

TU Delft Science Centre on Tour bij jou in de buurt?

Ken jij een toffe Tour-locatie? Of wil je graag dat we bij jou langskomen? Neem dan contact met ons op.