316 resultaten

17 september 2021

Open Textbook Ports & Waterways: Navigating the changing world

Havens en waterwegen moeten worden gezien als onderdelen van een samenhangend systeem dat de bevoorradingsketens over water ondersteunt. Hun integrale ontwerp en werking is essentieel. Dat is de visie van het team Ports & Waterways van onze faculteit.

16 september 2021

Energie halen uit beton genomineerd voor beste tech idee

Golven die tegen de kust aan beuken generen energie. Onderzoekers Branko Šavija en Yading Xu van de TU Delft willen die energie door middel van een speciaal soort beton opvangen en zo een alternatieve energiebron creëren.

12 september 2021

Water for Impact Programme officially launched on 9 September

On September 9th the TU Delft | Water for Impact programme was launched at the Green Village. This programme is part of the TU Delft | Global Initiative and centers on valuing water, specifically the need for safe and affordable water for everyone around the world. Researchers and students collaborate beyond faculty boundaries, and beyond their own water discipline.

09 september 2021

Hoogwater Limburg zomer 2021 ingrijpender dan rivieroverstromingen in 1993 en 1995

Na een paar dagen regen schoot het waterpeil in Limburg plotseling omhoog. Wat was er aan de hand? Waren we goed voorbereid? En kwam het door klimaatverandering? Emma, student bij TU Delft Industrieel Ontwerp vertelt haar verhaal. Twee hoogleraren van CiTG, Bas Jonkman en Pier Siebesma, geven een toelichting op de overstromingen in Limburg.

18 augustus 2021

Emma zat in Delft terwijl haar ouderlijk huis overstroomde

06 augustus 2021

Uber is zowel een concurrent, als een aanvulling op het openbaar vervoer

Tussen een en twee op de vijf Uber-reizen hebben geen haalbaar alternatief in het openbaar vervoer. Het aandeel reizigers dat Uber verkiest boven openbaar vervoer neemt af naarmate de reistijd van het openbaar vervoer concurrerender is. Dat zijn twee bevindingen in een nieuw onderzoeksrapport over ritdiensten, dat gebaseerd is op een vergelijking van gegevens van Uber en het openbaar vervoer uit zes steden in de VS en Europa.

24 juni 2021

Kornelis Blok announced as TU Delft | Global Initiative Steering Committee Member

TU Delft | Global Initiative has appointed TPM prof. Kornelis Blok as member of its Steering Committee. TU Delft | Global Initiative is very pleased to welcome Blok, whose focus is dedicated to transitioning to 100% sustainable energy systems and how that transition can be accelerated.