04 december 2019

Internationale tentoonstelling Together! komt naar Delft

De internationale tentoonstelling Together! over de toekomst van het wonen en leven in de stad komt naar Delft. TU Delft organiseert de tentoonstelling samen met gemeente Delft, architectenbureau Inbo en ontwikkelaar cepezedprojects, vergezeld door een breed programma aan publieke evenementen en academisch onderzoek.

21 november 2019

Thesis award for exploration of 3D functionalities

Geo-information Netherlands awards an annual thesis award to a graduate who has made an especially memorable contribution to the field of geography. BK alumna Inge van den Meiracker received the GIN-NCG Thesis award for her graduation project ‘Exploring 3D functionalities: A research into software that support the spatial analysis and visualisation of 3D surface data’.

21 november 2019

Grant for sustainable integration of vertical farming

Vertical farming is the integration of high-tech agriculture in buildings. SKY HIGH researches this revolution in plant production with over 23 partners. Researchers from BK Bouwkunde received a grant of €560.000,- to explore how vertical farming can be integrated sustainably in buildings and urban energy systems.

19 november 2019

‘Passieve koeling is een kwestie van slim ontwerpen’

Energieneutraal bouwen is in warme streken bijna onhaalbaar zonder het gebruik van passieve koeling. Neem een voorbeeld aan de Chinese plattelandsarchitectuur, zegt promovendus Xiaoyu Du. Die heeft dankzij een slimme opzet van ruimtes geen energieverslindende airco’s nodig.

19 november 2019

‘Glasstenen zijn monsters!’

Flessen recyclen hebben we aardig in de vingers, maar met veel ander afvalglas wil het maar niet lukken. Maak er gietglas van, zegt promovenda Faidra Oikonomopoulou. Dat is sterker dan staal of beton en is bovendien een prachtig transparant bouwmateriaal.

14 november 2019

Een technologische én maatschappelijke uitdaging

Als we onze steden energieneutraal willen hebben, moeten we de manier waarop we daar leven drastisch veranderen. De City-zen Roadshow is opgezet om duidelijk te maken dat we duurzaamheid vanuit zowel technologisch als maatschappelijk perspectief moeten bekijken.

07 november 2019

Open spatial data infrastructure education network

The project SPIDER aims to promote and strengthen active learning and teaching towards open spatial data infrastructures. The Urban Data Governance Group received an Erasmusp+ grant for the three-year project, collaborating with Bochum University of Applied Sciences, KU Leuven, Lund University, and the University of Zagreb.

07 november 2019

Award voor afstudeerproject over waterbescherming in Vietnam

Alumna Rapa Surajaras won de KuiperCompagnons Graduation Award 2019 voor masterstudenten voor haar afstudeerproject ‘Breathe: Redefining a zone of informal settlements for Ho Chi Minh City’. Haar project werd door de vakjury uit meer dan dertig inzendingen geselecteerd voor de jaarlijkse competitie van vakblad Blauwe Kamer.

Hoogleraar Monica Chao-Duivis geridderd

Op 25 oktober gaf Monika Chao-Duivis haar uittreerede als hoogleraar Bouwrecht. De dag ervoor werd zij onderscheiden als Officier in de Orde van de Oranje-Nassau voor haar verdiensten voor de samenleving door haar werk op het gebied van bouwrecht.

Makerspaces in public libraries

Public libraries are increasingly facilitating a variety of performative opportunities. Supporting ‘making’ is becoming a common feature. The new open-access publication Atlas: Makerspaces in public libraries in the Netherlands’ takes a closer look to this development.