Laatste Nieuws

912 resultaten

29 mei 2019

Onthulling nieuwe baanfiets voor Olympische Spelen Tokyo 2020

De Koninklijke Nederlandsche Wielrenunie (KNWU), fietsenleverancier KOGA en de TU Delft hebben woensdag 29 mei de nieuwe fiets voor het baanwielrennen onthuld.

27 mei 2019

Arno Smets benoemd tot Mission Innovation Champion

Professor Arno Smets is gelauwerd als een van de eerste Mission Innovation Champions, een nieuw initiatief om pioniers op het gebied van schone energie te eren.

27 mei 2019

Delftse wetenschappers maken kleinste autonome race-drone ter wereld

Wetenschappers van de TU Delft hebben de kleinste autonome race-drone ter wereld gemaakt.

24 mei 2019

Samenwerking met Duits GFZ versterkt Delfts geothermie onderzoek

Tijdens het werkbezoek van Koning Willem Alexander en Koningin Maxima aan de Duitse deelstaat Brandenburg hebben de TU Delft en het Duitse Onderzoekscentrum voor Geowetenschappen in Potsdam (GFZ) een samenwerkingsovereenkomst getekend op het gebied van geothermische energie.

24 mei 2019

Vidi’s voor zeven Delftse toponderzoekers

De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) heeft aan zeven Delftse wetenschappers een Vidi-financiering toegekend. Hiermee biedt NWO hen de mogelijkheid om een eigen onderzoekslijn te ontwikkelen en een onderzoeksgroep op te bouwen.

23 mei 2019

Joop Roodenburg TU Delft Alumnus van het Jaar 2019

Joop Roodenburg, president van Huisman Equipment, is verkozen tot TU Delft Alumnus van het Jaar 2019.

15 mei 2019

Nieuwe software voor het maken van robuuste keuze-experimenten

Onderzoeker Sander van Cranenburgh van de TU Delft heeft, samen met onderzoekers van de University of Sydney, een upgrade ontwikkeld voor het toonaangevende softwarepakket Ngene. Dit pakket wordt gebruikt door onderzoekers en professionals om zogenoemde keuze-experimenten te maken. Keuze-experimenten worden gebruikt om inzicht te verkrijgen in hoe mensen verschillende aspecten tegen elkaar afwegen bij het maken van een keuze, bijvoorbeeld reistijd en reiskosten. Met deze software-upgrade kunnen nu ook keuze-experimenten worden gemaakt die (statistisch) goed werken voor zogeheten Spijtmodellen, een in Delft ontwikkeld gedragsmodel.

14 mei 2019

Effectief Nederlands klimaatbeleid heeft structurele financiering klimaatmonitoring nodig

Opiniestuk: Nederland dreigt de boot te missen bij Europese meetprogramma’s voor het klimaat, zoals de ontwikkeling van de nieuwe satellietmissies of internationale meetnetwerken.

14 mei 2019

Twee winnaars ontvangen Marina van Dammebeurs 2019

Op woensdag 13 mei jl. organiseerde het Universiteitsfonds Delft de uitreiking van de Marina van Dammebeurs 2019. Deze beurs, mogelijk gemaakt door mevrouw dr.ir. Marina van Damme, stelt jonge vrouwelijke ingenieurs in staat zich verder te ontwikkelen en hun persoonlijke carrière een boost te geven.

09 mei 2019

Intreeredes: Voor echt duurzaam ontwerp is nieuwe aanpak nodig

Schaarse grondstoffen en oceanen vol met plastic afval: een radicaal herontwerp van onze bedrijfsmodellen, productieprocessen en ons consumentengedrag is nodig, zeggen Conny Bakker en Ruth Mugge in hun intreeredes.