Laatste Nieuws

912 resultaten

08 oktober 2019

Resonantie tussen brein en geest voor een beter ontwerp

Caiseal Beardow, masterstudent aan de faculteit Industrieel Ontwerpen van TU Delft, bouwde een audiovisuele installatie waarin ze onderzocht hoe het brein en de geest reageren op subtiele veranderingen in het landschap van licht en geluid dat proefpersonen in haar installatie ervaren.

08 oktober 2019

Resonantie tussen brein en geest voor een beter ontwerp

07 oktober 2019

TU Delft presenteert schaalmodel en cabine energiezuinige Flying-V

Tijdens de KLM Experience Dagen presenteert de TU Delft de revolutionaire, energiezuinige Flying-V.

03 oktober 2019

Hollandse Meesters zien, aanraken en vastleggen

Een afbeelding van een schilderij op een scherm of poster lijkt vaak wel op het schilderij, maar komt qua uiterlijk toch niet in de buurt van het echte werk

01 oktober 2019

Wetenschappers TU Delft ontdekken met kunstmatige intelligentie échte Van Gogh

Wat heeft Vincent van Gogh wérkelijk geschilderd en getekend? Schilderijen en tekeningen verkleuren, en wetenschappers van de TU Delft maken, met behulp van deep learning, digitale reconstructies om erachter te komen hoe een kunstwerk er écht heeft uitgezien. ‘Wat we nú zien, is niet wat het was,’ stelt wetenschapper Jan van der Lubbe.

26 september 2019

Opinie: Delftse klimaatonderzoekers staan achter klimaatstaking

De verklaring die deze week door Scientists4Future wordt aangeboden, onderstreept de zorgen die wij als wetenschappers hebben over de huidige gang van zaken. Iedereen die deze vrijdag (27 september) de straat op gaat om een veilige toekomst op te eisen, krijgt steun van Herman Russchenberg en Pier Siebesma, klimaatonderzoekers bij de TU Delft.

25 september 2019

Pelikaandrone bemonstert het water in vliegende vaart

Deze week nam de 'pelikaandrone' van de TU Delft watermonsters in het nieuwe natuurgebied Marker Wadden.

24 september 2019

'Onderzoek naar batterijen is veelbelovend, maar heeft nog een lange weg te gaan'

Intreerede prof.dr.ir. M. Wagemaker (TNW): Recharge 25 september 2019, start om 15:00 – Aula, TU Delft

20 september 2019

Gloednieuw laboratorium voor duurzame elektriciteitsvoorziening

Om de klimaatdoelen te halen moet Nederland veel meer stroom uit zon en wind gaan halen. Om deze gigantische uitdaging te tackelen, bouwt de TU Delft momenteel een gloednieuw laboratorium: het Electrical Sustainable Powerlab, ook wel het ESP Lab.

19 september 2019

TU Delft 37e in QS Graduate Employability Ranking 2020

In de QS Graduate Employability Ranking 2020 die vandaag is verschenen staat de TU Delft op positie 37 wereldwijd.