Laatste Nieuws

912 resultaten

18 november 2020

Meeste Nederlanders staan niet vooraan in de rij voor een COVID-19 vaccin

Een effectief COVID-19 vaccin komt steeds dichterbij. Toch blijkt dat een meerderheid van de Nederlanders zich niet direct wil laten inenten wanneer zo’n vaccin beschikbaar komt. Vaccinatietwijfelaars maken zich vooral zorgen over de risico’s van het vaccin. Zo blijkt uit een representatief keuze experiment van onderzoekers van de TU Delft, Universiteit Maastricht, Erasmus Universiteit Rotterdam, Roskilde University en het RIVM.

18 november 2020

Alliantie van topuniversiteiten roept G20-leiders op om prioriteit te geven aan netto nuluitstoot

Een internationale alliantie van prominente universiteiten die klimaatonderzoek doen, waaronder de TU Delft, heeft haar eerste verklaring uitgebracht voorafgaand aan de G20-top op 21 en 22 november 2020.

17 november 2020

Georgios Andreadis: TU Delft Best Graduate

Vandaag, 17 november, organiseerde het Universiteitsfonds Delft de TU Delft Best Graduate Award Ceremony. De prestigieuze titel TU Delft Best Graduate 2020 ging naar ir. Georgios Andreadis (EWI).

12 november 2020

Warmte efficiënter omgezet in elektriciteit door te sleutelen aan nanostructuur

Delftse materiaalwetenschappers hebben ontdekt dat de energieopbrengst uit warmte efficiënter kan, door aanpassingen te doen in de nanostructuur van het thermo-elektrische materiaal. Hun artikel is onlangs gepubliceerd in Nano Energy.

10 november 2020

Maritieme waterstofdrone TU Delft vliegt langer én groener

Onderzoekers van de TU Delft ontwikkelden samen met de Koninklijke Marine en de Kustwacht Nederland een waterstofdrone die verticaal kan opstijgen en landen, en urenlang horizontaal als een vliegtuig kan vliegen op waterstof.

05 november 2020

Veertien Delftse onderzoekers ontvangen Veni

NWO heeft veertien veelbelovende jonge wetenschappers aan de TU Delft een Veni-financiering van maximaal 250.000 euro toegekend.

05 november 2020

TU Delft mag nomineren voor The Earthshot Prize

Op 1 november begon de zoektocht naar de eerste winnaars van The Earthshot Prize. De Earthshot Prize is een prestigieuze wereldwijde milieuprijs om nieuwe oplossingen te vinden voor de grootste milieuproblemen in de wereld, geïnspireerd door president John F. Kennedy’s Moonshot.

04 november 2020

Vidi’s voor vier Delftse toponderzoekers

De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) heeft aan vier Delftse wetenschappers een Vidi-financiering toegekend van EUR 800.000.

02 november 2020

Vlaggen halfstok voor vrij en veilig onderwijs

Vandaag staat het Franse onderwijs stil bij de aanslag op het vrije en het veilige onderwijs. De vlaggen op de gebouwen van de universiteiten van Nederland gaan halfstok uit solidariteit. Pieter Duisenberg, voorzitter Vereniging van Universiteiten: “De afschuwelijke moord op Samuel Paty toont helaas opnieuw aan dat we moeten blijven hameren op het enorme belang van de vrijheid van meningsuiting. Een groot goed, zeker ook in het onderwijs, waar we met zijn allen pal voor moeten blijven staan. Onderwijzend personeel wereldwijd moet zonder angst of druk zijn werk kunnen doen.”

02 november 2020

Acht Best Graduates genomineerd voor TU Delft Best Graduate 2020

Vandaag, 3 november, maakt het Universiteitsfonds Delft de acht Best Graduates 2020 van de TU Delft bekend. Elk jaar selecteren de acht faculteiten van de TU Delft hun beste afstudeerder. Op 17 november, tijdens de online TU Delft Best Graduate Award Ceremony, zullen de ingenieurs ieder hun persoonlijke verhaal vertellen achter hun innovatief onderzoek en presenteren ze de resultaten van hun afstudeerscriptie.