TU Delft team wint VU CTF

Nieuws - 20 juni 2024 - Communication EWI

Op 18 mei 2024 namen zes studententeams van de TU Delft deel aan de hackwedstrijd "VU CTF" op de Vrije Universiteit Amsterdam. De teams van de TU Delft werden 1e, 2e, 3e, 5e, 9e en 11e en wonnen de gouden medaille en domineerden het klassement.

De wedstrijd bestond uit verschillende problemen uit verschillende cyberbeveiligingsgebieden, waaronder reverse engineering, binaire uitbuiting, webbeveiliging en cryptografie. Het evenement bevatte ook een unieke categorie hardware-exploitatie waarbij de deelnemers beveiligingslekken in fysieke apparaten moesten blootleggen.

Het CTF-team van de TU Delft bestaat uit bachelor-, master- en PhD-studenten die wekelijks bij elkaar komen om te leren over hackingvaardigheden en samen te oefenen. Ze doen mee aan zogenaamde Capture the Flag (CTF) competities, waarbij punten worden verdiend door applicaties, bestanden en protocollen te misbruiken om geheime codes, vlaggen genaamd, te vinden. Het team staat altijd open voor nieuwe leden! Om in contact te komen, kun je een e-mail sturen naar ctf-ewi@tudelft.nl.

Je kan ook kijken op de website van de TU Delft CTF Team: https://ctf.ewi.tudelft.nl/

Het TU Delft CTF Team word gehost door de EWI Cybersecurity groep.