Tarieven aanbod X 2024-2025

De tarieven van X komen tot stand op basis van het eerder vastgestelde prijsbeleid. Een korte toelichting op het prijsbeleid vind je hieronder.

Prijs X-abonnement
Het X-abonnement geeft toegang tot het grootste deel van het aanbod van X (verenigingen, ticketuren, evenementen, vrij gebruik van binnen- en buitenruimtes). Het studententarief voor een X-abonnement van <12 maanden voor het seizoen 2024-2025 bedraagt 164 euro. De prijzen voor kortlopende en medewerkers abonnementen worden van dit tarief afgeleid. Voor een volledig overzicht van de tarieven, zie X-abonnement.

Prijs fitnesssupplement
Het studententarief voor een fitnesssupplement van <12 maanden voor het seizoen 2024-2025 bedraagt 164 euro. De prijzen voor kortlopende en medewerkers fitnessabonnementen worden van dit tarief afgeleid. Voor een volledig overzicht van de tarieven, zie X-abonnement.

Prijzen cursussen
De cursustarieven zijn verschillend per cursus en worden vastgesteld op basis van deelnemersaantallen, inhoud, materiaal en type cursus. De tarieven staan per cursus aangegeven in de webshop. Inschrijven voor cursussen staat los van het X-abonnement.

Prijsbeleid X
Uitgangspunt is dat de bijdragen van alle deelnemers van X gezamenlijk 110% van de zogenaamd directe kosten dekken. Dat zijn de kosten die direct met het jaarlijkse aanbod samenhangen, zoals bijvoorbeeld de inzet van docenten/instructeurs en de kosten van materialen en apparatuur. Deze directe kosten maken echter slechts een beperkt deel uit van de totale kosten. De overige kosten (gebouw, personeel e.d.) worden gefinancierd door het overige deel (10%) van de deelnemersbijdragen, de TU Delft en vanuit de overige inkomsten (horeca, ruimteverhuur) van X. Daarnaast is ons uitgangspunt dat een X-abonnement toegang geeft tot het grootste deel van het aanbod van X (verenigingen, ticketuren, evenementen, vrij gebruik van binnen- en buitenruimtes). Daarmee wordt dit aanbod zo toegankelijk mogelijk gehouden.

Voor het vaststellen van het prijsbeleid kijkt X TU Delft naar de ontwikkeling van de consumentenprijsindex (CPI). Voor het aanbod 2024-2025 volgt X TU Delft de mutatie naar de maand maart 2024 van de consumentenprijsindex (CPI).

Voor het vaststellen van het fitnesssupplement speelde een aanvullende factor mee. De prijsstijging van het fitnesssupplement is voor 2023-2024 relatief beperkt gebleven voor studenten, omdat de voorbereidingen werden getroffen voor de implementatie van een nieuw fitnessconcept. Vanaf aanvang van het collegejaar 2024-2025 kan gebruik worden gemaakt van dit nieuwe en verbeterde fitnessconcept, incl. bijbehorende prijsstelling.

De prijsstijging voor food-producten blijft relatief beperkt vanwege de diverse inspanningen die gedurende het afgelopen jaar reeds zijn gerealiseerd om een aantrekkelijke, gevarieerde menukaart met betaalbare prijzen te kunnen behouden die worden afgeleid van de inkoopprijzen van ingrediënten.