Join TBM

De faculteit Techniek, Bestuur en Management (TBM)

De faculteit Techniek, Bestuur en Management onderzoekt urgente en maatschappelijke vraagstukken die gerelateerd zijn aan technologie. Denk aan de energietransitie en klimaatverandering, verstedelijking, mobiliteit, digitalisering en AI, gezondheid en welzijn en veiligheid. Thema’s die in onze maatschappij uitdagingen met zich meebrengen, enorm complex zijn en een integrale benadering nodig hebben. Wat onze faculteit uniek maakt is dat we onze kennis van technische, sociale en geesteswetenschappen combineren en zo tot deze integrale benadering van socio-technische systemen kunnen komen. Dat maakt ons uitstekende onderwijs en onderzoek niet alleen aantrekkelijk, maar ook uitermate relevant. 

TBM is ontwerpgericht, internationaal georiënteerd en beschikt over een uitgebreid netwerk met kennisinstellingen, bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheden. We leiden onze ingenieurs op om met huidige en toekomstige uitdagingen om te gaan en te bouwen aan een veerkrachtige samenleving. We zijn sterk in het analyseren en modelleren van de socio-technische systemen waarin deze vraagstukken zich afspelen en in het ontwikkelen van oplossingen om grote maatschappelijke uitdagingen aan te pakken. 

Binnen de faculteit TBM werken meer dan 280 (FTE) wetenschappelijke medewerkers en zo’n 200 promovendi. Er studeren meer dan 2000 bachelor- en masterstudenten. Wil jij bijdragen aan onderzoek en onderwijs naar thema’s die gaan over onze toekomst? Of werken in een ondersteunende functie en ervoor zorgen dat we onze ambities kunnen waarmaken? Wil je werken in een uitdagende en bruisende omgeving waar we samenwerken en naar elkaar omkijken? Solliciteer dan op een van onze onderstaande functies. 
 

Knowing that I had a rather unconventional background of moving between sectors (academia, private, public) and crossing disciplines (engineering design, policy analysis and health services research), I was previously unsure about choosing an academic career. I knew I found my professional home here at TPM when my combination of experiences and skills was not only accepted but, in fact, celebrated. Now I have the pleasure of working alongside simulation modellers, data scientists, ethnographers, ethicists, decision theorists – all along the same corridor. And because of the proximity of the research projects to real societal challenges, I have often felt closer to having societal impact than I previously had outside of academia.

Saba Hinrichs-Krapels, Associate Professor

The transition from being a lecturer at TU Delft to the education focused Tenure Track position has enabled me to improve my own teaching, but more importantly has meant taking on roles where I can directly help expand and continue to develop the wide range of teaching my section—Ethics & Philosophy of Technology—offers to students throughout the entire university. In my research and in my teaching I think about how to engage engineering and other technical students with the ethical, social, and environmental issues they’ll encounter, and I’m starting to study the impacts of ethics and philosophy teaching on engineering students. I’m very happy for the opportunity this position affords me to join the many faculty and staff members already dedicated to education at TU Delft.

Andrea Gammon, Assistant Professor

For motivated scholars with ambitions, TU Delft offers an international and inspiring environment for research and education on a beautiful, well-organized campus. At TPM, I appreciate the collaborative culture and excellent research supports. The comprehensive supports facilitated me to win essential EU grants (€5M+) for driving my long-term research vision on trustworthy and sustainable Edge AI. TPM pays attention, respects and trusts employees. In my case, TPM wants me to keep my technical profile since our students also need a solid engineering education. As an employee and international scholar, TPM is a wonderful place to unite engineering, socio-technical and economical disciplines for tackling exciting scientific and societal challenges.

Aaron Ding, Associate Professor