Nieuws & Mediaoptredens

498 resultaten

13 maart 2019

Jeroen van den Hoven in diverse media over het World Wide Web

Precies dertig jaar geleden, in maart 1989, stuurde Tim Berners-Lee zijn baas bij onderzoeksinstituut CERN in Genève een voorstel voor het World Wide Web. ‘Vaag, maar opwindend’ vond zijn baas het. Het world wide web veranderde uiteindelijk de wereld, maar staat aan alle kanten onder druk. Hoewel het www mensen mondiaal dichter bij elkaar heeft gebracht, heeft het zijn democratische belofte en morele idealen nooit kunnen waarmaken, zegt Jeroen van den Hoven, hoogleraar Ethiek en Techniek aan de TU Delft.

06 maart 2019

New website on ethics education for engineering students

The Ethics and Philosophy of Technology Section has launched a website which showcases the educational approach for teaching ethics to engineering students: https://www.tudelft.nl/ethics/.

06 maart 2019

Juan Durán wins prestigious Herbert Simon award

Researcher Juan Durán received the prestigious Herbert Simon award from the International Association for Computing and Philosophy (IACAP). He received this award for his work on the philosophy of computer simulations.

03 maart 2019

Aad Correljé in Andere Tijden over aardgas

Nederland maakte in de jaren zestig al een energietransitie mee. Aad Correljé, universitair hoofddocent Economie van Infrastructuren aan de TU Delft, blikt terug op de tijd dat Nederland overstapte op aardgas.

27 februari 2019

Neelke Doorn in NRC Handelsblad over Waterschappen

Tien jaar geleden dreigde afschaffing van de waterschappen, maar met de klimaatverandering zijn ze weer belangrijk geworden. „De waterschappen zijn sterker dan ooit.”

19 februari 2019

Taylor Stone in TU Delta on light pollution

On cloudy nights, light pollution turns the night sky of Delft a bright orange. Let’s start designing for darkness, Dr Taylor Stone proposes in his research.