News & In the media

576 resultaten

18 maart 2021

Klimaatbestendigheid expert professor Tatiana Filatova aangesteld bij TBM

We are pleased to announce that professor Tatiana Filatova will be joining our faculty as of the 1st of April 2021. She is an authority in the field of computational agent-based models designed to explore climate resilience of coupled socio-technical-environmental systems. She is appointed as full professor computational economics at the MAS department.

16 maart 2021

Frances Brazier in Atria over vrouwen in de wetenschap

In deze rubriek Vrouwen in de Wetenschap krijgen vrouwelijke wetenschappers het woord. Hoe verliep hun carrière? Hoe ervaren zij hun positie als vrouw in de wetenschap? Deze week: Frances Brazier, sectieleider Systeemkunde van de afdeling Multi-Actor Systems, met als leerstoel Engineering Systems Foundations aan de Technische Universiteit in Delft.

16 maart 2021

Michel van Eeten op NOS.nl over besmette servers na lek

Zeker 1200 servers in Nederland blijken vatbaar voor een lek in een mailprogramma van Microsoft en zijn daardoor vrijwel zeker besmet. Michel van Eeten, hoogleraar cybersecurity van de TU Delft, noemt het lek "vrij ernstig".

14 maart 2021

Hans de Bruijn in Trouw over lastige vragen omzeilen met frames

Hans de Bruijn legt uit dat je met frames lastige vragen kan omzeilen. Maar dat je ook gewoon het eerlijke antwoord kan geven.

11 maart 2021

Angelo Vermeulen bij 11.11.11 over ruimtevaart en klimaatverandering

Angelo Vermeulen vertelt als deelnemer in de Klimaatshow over de rol van ruimtevaart in het beschermen en beheren van onze planeet.