News & In the media

576 resultaten

24 augustus 2022

New vacancy: Assistant/Associate Professor position on Programmable Infrastructures

We are excited to announce that the Organisation & Governance Section in the Department of Multi-Actor Systems at the Faculty of Technology, Policy and Management has an opening for an Assistant or Associate Professor position to work on Programmable Infrastructures. The section focuses on the governance of infrastructure systems such as water, energy, transport, urban or health systems from the perspective of social sciences and public administration in particular, and contributes to analysing institutional implications and improving decision-making processes.

17 augustus 2022

Geertje Slingerland op Gebiedsontwikkeling.nu over participatieve placemaking

Volgens TU Delft-onderzoeker Geertje Slingerland de betrokkenheid van bestaande en nieuwe bewoners cruciaal bij placemaking. Zij ontwikkelde daarvoor een raamwerk voor participatieve placemaking.

08 augustus 2022

Frans Kleijn in diverse media over verkennend onderzoek waterbouwwerken

‘No regret’, is een van de uitgangspunten bij het ontwerpen van waterbouwwerken. Om te leren van ervaringen uit het verleden, startten Deltares en de TU Delft een inventariserend onderzoek naar wat eerdere projecten meer of minder geslaagd maakte. In samenwerking met Deltaris is TU Delft een onderzoek gestart.

05 augustus 2022

Frans Klijn in diverse media over watertekort in Nederland door droogte

Het schaarse water zal volgens wettelijke afspraken worden verdeeld, zodat dijken, veengebieden en zeer kwetsbare natuur zo lang mogelijk worden voorzien van water. In de komende weken volgen mogelijk meer maatregelen. Om watertekort als structureel probleem te voorkomen zijn structurele veranderingen nodig, waarschuwt Frans Klijn.

18 juli 2022

Gerdien de Vries in Trouw over wake-up call voor het klimaat

Het wordt snikheet. Is dit een wake-up call voor het klimaat? "Als mensen zelf klimaatverandering ervaren, wanneer de psychologische afstand verkleind wordt - wat nu steeds meer gebeurt - dan zijn mensen een stapje dichterbij het ondernemen van actie. Want hoe dichterbij iets komt, hoe moeilijker het is om er voor weg te rennen.” zegt Gerdien de Vries.