Latest News

21 juni 2024

TU Delft presenteert sneller en veiliger pak voor kiter Annelous Lammerts

Voor het eerst staat kitesurfen op het programma van de Olympische Spelen, met de Nederlandse Annelous Lammerts als een van de topdeelnemers. Met de Formula Kite, een hydrofoil onder het kiteboard, kan Lammerts snelheden tot boven de 70 km/u bereiken. Deze snelheid brengt verhoogde risico’s en aerodynamische uitdagingen met zich mee. Daarom ontwikkelde TU Delft, in samenwerking met TeamNL en de textielinnovatie start-up WEEV Textiles een geavanceerd aerodynamisch en snijbestendig pak.

18 juni 2024 12:30 t/m 17:30

The Sports Engineering Institute celebrates her 10th anniversary

10 augustus 2023

TU Delft introduceert unieke belevingsapp voor zeilliefhebbers

Stel je voor dat je je als een echte zeiler aan boord waant bij jouw favoriete zeilteam en van dichtbij getuige kunt zijn van het strategisch manoeuvreren van de WK-zeilers. Deze lang gekoesterde droom van elke zeilliefhebber wordt werkelijkheid met de Sailing+ Experience app, een technologie ontwikkeld door onderzoekers van TU Delft.

25 mei 2023

Sportclub als living lab: innovatie en technologie voor toekomstbestendige verenigingen

Innovatie is essentieel voor sportclubs in Nederland om toekomstbestendig te blijven. Veel sportclubs kampen met uitdagingen als grote concurrentie, hoge energieprijzen, terugloop van bestuursleden en verouderde faciliteiten.

18 april 2023

Verbeterde dartpijl en Delfts onderzoek schot in de roos voor Nederlandse profdarters

Een dartpijl die minder gevoelig is voor fouten van de darter en daardoor bijna 50 procent preciezer is dan een conventionele dartpijl. Delftse onderzoekers hebben mogelijk een baanbrekende dartpijl ontwikkeld die de prestaties van topdarters aanzienlijk kan verbeteren.

Upcoming Events