Dr.ir. S.F.J. (Bas) Flipsen
Dr.ir. S.F.J. (Bas) Flipsen
Publicaties
-
2024
Enhancing Ease-of-Disassembly Tools for Electronic Products
Insights from Assessing Computer Mice
Yi-Hsieh Wang / Chi-Yi Tsai / Xiaoling Liu / Zhaoyang Hank Han / Ingrid De Pauw / Bas Flipsen -
2024
The Total Cost of Ownership Score
Unifying Repair with Durability and Improving Objectivity, Completeness, and Scalability
Jeremy Faludi / Rutger Ritsma / Bas Flipsen -
2023
3D Printing for Repair
An Approach for Enhancing Repair
A.A. van Oudheusden / J. Bolanos Arriola / Jeremy Faludi / Bas Flipsen / A.R. Balkenende -
2023
Demonteerbaarheid
essentieel om te kunnen repareren
Bas Flipsen -
2023
Feasibility of On-demand Additive Manufacturing of Spare Parts
A.A. van Oudheusden / A.J. Buijserd / E.L. Doubrovski / Bas Flipsen / Jeremy Faludi / R. Balkenende
-
Onderwijs 2024
Onderwijs 2023
Prijzen
-
2020-5-1
Comenius Teaching Fellowship
n dit comenius project willen we onze studenten middels “Theory U” een praktische basis geven in omgaan met de individuele verschillen in de context van internationale designteams en innovatieve ontwerpprojecten. We ontwikkelen hiervoor onderwijsmaterialen en een coachingstraject die studenten op dit onderwerp effectief begeleidt. De effectiviteit van deze aanpak wordt door gemeten door drie meetinstrumenten: vooraf middels peer feedback, tijdens het project middels de Performance Dashboard, en achteraf middels individuele- en groepsreflecties.
We zien in de masteropleiding van Industrieel Ontwerpen (IO) een groeiende diversiteit in studenten. Afgelopen jaren is het aantal internationale studenten in de opleiding gegroeid tot meer dan 30%. We zien ook steeds vaker studenten met een andere vooropleiding dan onze eigen IO bachelor opleiding. In het vak Advanced Embodiment Design (AED) werken onze studenten voor 1 semester (21 EC) samen in 1 team aan een ontwerpproject. Wekelijks worden de studententeams begeleidt door docenten. Zij coachen naast inhoudelijk voornamelijk op een gezonde groepsdynamica.
Afgelopen jaren merkten we dat de multiculturele achtergrond, diverse achtergrondopleidingen en verschillen in kennisniveaus tot complicaties binnen de verschillende teams kunnen leiden. Voorbeelden zijn communicatieverwarring, frustratie en soms persoonlijke aanvaringen. Er is een groeiende kloof tussen de teamleden op cognitieve en sociaal emotionele aspecten en op hun vermogen hier opbouwend mee om te gaan. We kunnen alle studenten betere groeikansen bieden als ontwerper zodra ze deze diversiteiten herkennen, de expertise en skills van andere masterstudenten leren te waarderen, en deze als kans te zien voor eigen ontwikkeling en die van het team.
-
2016-4-1
Education Fellows TU Delft 2016
On 1 April 2016, Dick van Gameren (Architecture), Bas Flipsen (IDE), Joris Melkert (AE) and Fokko van de Bult (EEMCS) became TU Delft’s first four Education Fellows. The Delft Education Fellowships are awarded each year to four lecturers who make a substantial and valuable contribution to teaching at TU Delft. Each fellow receives an annual sum of €25,000 for a two-year period for their project.
The lecturers are nominated by the dean of their faculty, and the Executive Board awards the Fellowships. Each Education Fellow works on a large educational project and acts as an ambassador for teaching at TU Delft, both within TU Delft and beyond.
Nevenwerkzaamheden
-
2024-01-01 - 2024-12-31