Tentoonstelling: The Joy Of City Observation

28 mei 2024 09:00 t/m 07 juni 2024 17:00 - Locatie: Corridor 01 Oost 400 - Door: Communicatie BK | Zet in mijn agenda

Van 28 mei tot en met 7 juni is de tentoonstelling 'The Joy of City Observation' te zien.

In het vak BK4GR4 Grondslagen 4 nemen achtentwintig docenten alle 380 tweedejaars BSc-studenten een week mee op excursie naar een Europese stad: dit jaar naar Hamburg, Berlijn, Kopenhagen, Lyon, Parijs, Randstad, Praag of, de Neder metropool.

De stad wordt beschouwd als een door mensen gemaakte plek, in samenhang met tijd en geografische condities. Dit bezoek aan een stad laat zien hoe samenlevingen en de gebouwde omgeving zijn verbonden met hun verleden, en je bewust maken van continuïteit en verbindingen. Tijdens de excursie wordt gekeken, gewandeld, geschetst, vragen gesteld en meer; het gaat om de ervaring van de stad, gebouwen, openbare ruimten, groen, om die vervolgens als ontwerp te kunnen duiden door de geschiedenis in te duiken, tekeningen te analyseren en de ervaring van de stad te verbeelden.

De expo in de corridor toont een selectie van het studentenwerk, met de bedoeling het nut en vooral het plezier van het in levende lijve bestuderen van een stad in beeld te brengen.

Neem contact op met Willemijn Wilms Floet voor meer informatie.