249 resultaten

11 oktober 2024

Bridging Climate and AI: a joint workshop event

Tijdens de Climate & AI Workshop op 3 oktober bundelden het TU Delft AI Initiative en het Climate Action Programme (CAP) hun krachten om (early career) onderzoekers van alle faculteiten van de TU Delft die op het snijvlak van klimaat en AI werken, samen te brengen om relevante overlap en kansen te verkennen.

08 oktober 2024

Nieuwe voorplein Bouwkunde officieel geopend

Twee jaar na de eerste ideeën over het verbouwen van het voorplein van de faculteit Bouwkunde tot Stadsklimaatbos was het zover. Dinsdag 1 oktober 2024 plantten tijdens een feestelijke opening decaan Dick van Gameren, Frank van Vliet (wethouder Klimaat, Cultuur en Openbare Ruimte in Delft) en Renate Geven (Asset Manager Buitenruimte bij campusvastgoed CREFM), de laatste planten.

27 september 2024

Wetenschappers TU Delft en Cambridge University werken samen aan innovatieve methoden om klimaatverandering te bestrijden

19 september 2024

Bijzondere golven worden veel groter dan het bekende maximum

18 september 2024

Een goede neus voor problemen

Ammonia gas – it is both highly poisonous and corrosive, yet also often used in industry, or present around intensive livestock farming. To better mitigate the risks of ammonia leaks, Paddy French together with Lina Sarro and Sten Vollebregt will make smaller, more robust and eventually more affordable ammonia sensors. The NWO OTP programme has funded their research into a fully-integrated, single-chip sensor that incorporates two porous silicon carbide structures for detecting ammonia and humidity, all in a single layer and one etch step.