Laatste Nieuws

912 resultaten

11 april 2019

Slimme motor in stuur voorkomt vallen met fiets

De TU Delft en Koninklijke Gazelle hebben een prototype ontwikkeld van een fiets met slimme stuurondersteuning. Deze fiets moet in de toekomst helpen het aantal valpartijen op de fiets te voorkomen. De fiets werkt met een slimme motor in de stuurkolom die het sturen ondersteunt op het moment dat de fietser dreigt om te vallen. Met dit systeem kan de fiets boven een snelheid van 4 km/h stabiel worden gehouden.

10 april 2019

TU Delft publiceert visie op Climate Action

Het klimaat verandert en met dat gegeven moeten we iets doen. Wat de TU wil bijdragen staat in een stuk dat de universiteit vandaag online heeft gezet.

10 april 2019

TU Delft werkt samen met Vietnam bij opleiden waterprofessionals

De TU Delft gaat de komende drie jaar Vietnam ondersteunen met het opleiden van professionals op het gebied van waterbeheer. Het programma ‘Climate Proof Vietnam’ is woensdag officieel van start gegaan in de Vietnamese hoofdstad Hanoi.

04 april 2019

Onderzoekers zien nieuw gen ontstaan in het lab

Hoe ontstaan nieuwe genen? Al meer dan 100 jaar denken onderzoekers dat een nieuw gen soms ontstaat nadat een cel per ongeluk een kopie van één van zijn genen maakt.

28 maart 2019

Is Mesdag een stuk van Scheveningen 'vergeten' te schilderen?

Bij het schilderen van zijn Panorama in 1881, lijkt Hendrik Willem Mesdag een stuk van Scheveningen vergeten te hebben.

28 maart 2019

Uitstekend evaluatie rapport voor QuTech

27 maart 2019

Studenten TU Delft winnaar in tweede ronde van de GoFly competitie

Silverwing, een studententeam van de TU Delft, is een van de vijf winnaars van de tweede ronde van de GoFly competitie, gesponsord door Boeing.

27 maart 2019

Train je oren: luistergame moet ervaring van klassieke muziek verrijken

Hoe kan je beter actief luisteren naar klassieke muziek – en naar elkaar? Die vraag staat centraal in een bijzonder onderzoeksproject van Codarts Rotterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam, TU Delft, en de Willem de Kooning Academie. Speciaal voor het onderzoek is de luistergame Listening Space ontwikkeld, waarmee deelnemers met speelse luisteropdrachten hun vaardigheden uitbreiden, of zelfs nieuwe manieren van luisteren ontdekken.

26 maart 2019

Onderzoeksprogramma AIVD en TU Delft op gebied van digitale veiligheid van start

Naarmate onze samenleving meer digitaal vervlochten raakt, groeit ook de kwetsbaarheid voor misbruik van digitale technologie. Om ons begrip van de digitale bedreiging van onze nationale veiligheid te vergroten, alsmede die van de technische, organisatorische en institutionele manieren om hier verantwoordelijk mee om te gaan, zijn de AIVD en de TU Delft een gezamenlijk onderzoeksprogramma gestart.

25 maart 2019

TU Delft 18de op lijst van ‘meest internationale universiteiten ter wereld’

In de nieuwe Times Higher Education ranking voor ‘Most International Universities in the World’, staat de TU Delft, net als vorig jaar, op plaats 18.