Laatste Nieuws

912 resultaten

27 juni 2019

De kleur van trillend licht verraadt oceanen op exoplaneten

Victor Trees vond tijdens zijn afstudeeronderzoek voor de master Space Flight een nieuwe methode om oceanen op exoplaneten te herkennen: spectropolarimetrie, het meten van de trillingsrichting van planeetlicht in verschillende kleuren.

27 juni 2019

Luchtverkeersleiding voor drones getest in Delft

Europese partners testen op dinsdag 2 juli op de campus van de TU Delft een nieuw systeem om het vliegverkeer van drones op een veilige manier deel te laten uitmaken van het totale luchtverkeer.

24 juni 2019

Kunnen algen chroom-6 overbodig maken?

In het lab van dr. Santiago Garcia aan de faculteit Luchtvaart-en Ruimtevaarttechniek gebeuren bijzondere dingen.

21 juni 2019

Spinozapremie voor Ronald Hanson, Stevinpremie voor Jack Pronk

Ronald Hanson en Jack Pronk van de TU Delft zijn winnaar van respectievelijk een NWO-Spinozapremie en een NWO-Stevinpremie.

19 juni 2019

KPN en QuTech slaan handen ineen om quantum internet te realiseren

KPN en QuTech hebben recent een nieuwe samenwerkingsovereenkomst getekend, gericht op het realiseren van quantum internet.

19 juni 2019

TU Delft stijgt verder in de QS World University Ranking

De TU Delft is twee plaatsen gestegen in de nieuwe QS World University Ranking. De universiteit ging van de 52e naar de 50e plaats.

13 juni 2019

Welke Marktlander overleeft de val?

Gebaseerd op de InSight Marslander bouwen TU Delft-studententeams hun eigen Marktlander: een marslander die tegen een stootje kan.

12 juni 2019

Nationale Wetenschapsagenda: TU Delft in vier consortia

Bij de eerste financiering rond de Nationale Wetenschapsagenda is de TU Delft actief in vier consortia; bij twee daarvan als projectleider.

04 juni 2019

TU Delft lanceert publicatie over de impact van quantuminternet

De opkomst van quantumtechnologie zal gevolgen hebben voor de industrie en voor de samenleving als geheel, maar hoe en in welke mate weten we nog niet.

02 juni 2019

KLM en TU Delft slaan handen ineen om luchtvaart verder te verduurzamen

President-directeur van KLM, Pieter Elbers en Prof. dr. Henri Werij, Decaan Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft tekenden vandaag op het jaarcongres van de IATA in Seoul een nieuw samenwerkingsproject tussen KLM en de TU Delft gericht op het verduurzamen van de luchtvaart.