Laatste Nieuws

912 resultaten

10 juli 2019

Leiden, Delft en Erasmus versterken samenwerking

Leiden-Delft-Erasmus, de alliantie van de drie universiteiten in Zuid-Holland, wil de succesvolle samenwerking verder uitbouwen. De komende jaren zijn vier maatschappelijke thema’s richtinggevend voor het onderwijs en onderzoek in LDE-verband: Healthy, Sustainable, Digital and Inclusive Society. De vraagstukken van de metropoolregio rond Rotterdam en Den Haag zijn daarbij de inspiratiebron.

08 juli 2019

Programmeerbare zachte actuatoren veelbelovend voor ‘zachte robotica’

Onderzoekers van de TU Delft hebben zeer goed programmeerbare zachte actuatoren ontwikkeld om complexe bewegingen te kunnen maken.

Qubits 100 keer sneller uitlezen: nieuwe stap richting quantumcomputer

Een werkende quantumcomputer vereist een snelle, betrouwbare en opschaalbare uitlezing van de toestand van de qubits, de bouwstenen van zo’n toekomstige computer.

TU Delft Solar Boat Team wereldkampioen zonnebootracen op open zee

Het TU Delft Solar Boat Team is tijdens de Solar & Energy Boat Challenge 2019 wereldkampioen zonneboot racen op open zee geworden.

07 juli 2019

TU Delft ondersteunt Team Sunweb met ‘Ring of Fire’ richting ploegentijdrit Tour

De TU Delft helpt Team Sunweb in de voorbereiding naar de ploegentijdrit in de Tour de France.

04 juli 2019

Jenny Dankelman uitgeroepen tot Leermeester 2019

Professor Jenny Dankelman, hoogleraar Minimaal-Invasieve Chirurgie en Interventietechnieken bij de Faculteit Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek & Technische Materiaalwetenschappen (3mE) is donderdagmiddag 4 juli uitgeroepen tot Leermeester 2019.

03 juli 2019

Digicampus versnelt innovatie digitale overheidsdiensten

Alle partijen die betrokken zijn bij digitale innovaties binnen de publieke sector werken voortaan samen binnen één platform: Digicampus. Het nieuwe samenwerkingsverband voor de ontwikkeling van innovatieve overheidsdiensten werd woensdag door staatssecretaris Knops (Binnenlandse Zaken) tijdens het iBestuurscongres officieel gelanceerd.

03 juli 2019

Reinier de Graaf ziekenhuis en TU Delft starten nieuwe leerstoel 'Technologie ter verbetering van de zorg'

Het Reinier de Graaf ziekenhuis en de TU Delft hebben een nieuwe leerstoel ingesteld om patiëntenzorg door middel van innovatieve technologie te verbeteren.

01 juli 2019

TU Delft helpt Nederlandse rolstoelbasketbalsters met verdedigen Europese titel

De TU Delft helpt het Nederlandse vrouwenteam op het EK rolstoelbasketbal.

28 juni 2019

Team TU Delft wint prijs beste luchtvaartinnovatie

The Zero Heroes wint de finale van de Airbus Fly Your Ideas-competitie.