Laatste Nieuws

912 resultaten

29 augustus 2019

TU Delft actief in drie nieuwe Zwaartekracht-programma’s

De TU Delft neemt deel aan drie van de zes nieuwe Zwaartekracht-programma’s.

22 augustus 2019

Tweede plaats voor waterstof racewagen TU Delft

De door Delftse studenten ontwikkelde Forze VIII heeft dit weekend als eerste waterstof racewagen ooit een officiële race met een podiumplaats bekroond.

21 augustus 2019

’s Werelds eerste datalinklaag-protocol quantumbrengt quantuminternet stap dichterbij

Onderzoekers QuTech realiseerden wereldprimeur op het gebied van quantuminternettechnologie.

13 augustus 2019

Studententeam TU Delft laat dwarslaesiepatiënten opzij stappen

Op 13 augustus presenteerde Project MARCH, een studententeam van de TU Delft, het vierde prototype van een exoskelet voor mensen met een dwarslaesie.

13 augustus 2019

Aukje Hassoldt nieuwe decaan TBM

Het College van Bestuur heeft drs. Aukje Hassoldt benoemd als decaan van de faculteit Techniek, Bestuur & Management (TBM) met ingang van 1 oktober 2019.

05 augustus 2019

Nederlands-Japans sterrenkundig instrument meet 49 tinten ver-infrarood

Het DESHIMA-instrument heeft de eerste praktijktests doorstaan bij het meten van de afstanden en leeftijden van verre sterrenstelsels.

29 juli 2019

Studenten TU Delft en VU Amsterdam onthullen ligfiets die sneller moet gaan dan 121,8 km/uur

Het Human Power Team heeft op zaterdag 27 juli hun nieuwste aerodynamische ligfiets onthuld.

29 juli 2019

TU Delft studenten grijpen net naast titel tijdens wereldkampioenschap energiezuinig bouwen

Het MOR team is zondag 28 juli tweede geworden tijdens de Solar Decathlon Europe 2019.

22 juli 2019

Studenten Delft Hyperloop vierde in SpaceX Hyperloop Pod Competitie

Studententeam Delft Hyperloop is zondag 21 juli vierde geworden in de finale van de 2019 SpaceX Hyperloop Pod Competitie in Los Angeles.

16 juli 2019

Veni’s voor twaalf Delftse wetenschappers

De NWO heeft deze week aan twaalf Delftse wetenschappers de Veni-beurzen van maximaal 250.000 euro toegekend.