Laatste Nieuws

912 resultaten

31 oktober 2019

Kunstmatige celdeling stap dichterbij

Onderzoekers van de TU Delft zijn erin geslaagd om een biologisch mechanisme dat essentieel is voor de celdeling in bacteriën na te bouwen in het lab. Het onderzoek is een belangrijke stap binnen een groter, ambitieus project met als uiteindelijke doel: een volledig door de mens gebouwde cel die zichzelf in stand kan houden en zich kan delen. De onderzoekers hebben hun bevindingen gepubliceerd in Nature Communications.

21 oktober 2019

Neanderthalerlijm uit de Noordzee

Een vuurstenen werktuig gevat in een teerachtige substantie, blijkt na wetenschappelijk onderzoek een van de weinige voorbeelden van lijmgebruik door Neanderthalers.

21 oktober 2019

Acht afstudeerders genomineerd voor de TU Delft Best Graduate Award 2019

Vandaag, 21 oktober 2019, maakt het Universiteitsfonds Delft de acht Best Graduates 2019 van de TU Delft bekend. Op 12 november a.s. presenteren deze acht kersverse ingenieurs hun excellente afstudeerwerk.

18 oktober 2019

4TU Impact Challenge

Teams van de vier Technische Universiteiten strijden tegen elkaar met de beste en meest innovatieve ideeën die bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke problemen.

17 oktober 2019

De digitale revolutie komt eraan: Do IoT Fieldlab officieel van start

Het nieuwe fieldlab Do IoT (Delft on Internet of Things) is woensdagmiddag officieel van start gegaan tijdens een bijeenkomst op de TU Delft Campus.

17 oktober 2019

NunaX in vlammen na dramatische laatste racedag

Port Augusta - De zonnewagen van het Vattenfall Solar Team is in vlammen opgegaan. Coureur Tim van Leeuwen is ongedeerd.

16 oktober 2019

De TU Delft blijft groeien

Op 1 oktober j.l. waren 25.106 studenten ingeschreven, zo’n 4 procent meer dan vorig jaar op die datum. Daarmee volgt de TU Delft de landelijke trend.

Koningspaar opent verticale afvalwaterzuiveringspilot in New Delhi

Het koninklijk openden 14 oktober 2019 een nieuwe proefinstallatie om vervuild afvalwater in Indiase drains te zuiveren.

14 oktober 2019

NunaX ligt op tweede positie na twee spannende racedagen

Het Vattenfall Solar Team met studenten van de TU Delft heeft zich in Australië na twee dagen van de achtste naar de tweede plek weten te rijden.

14 oktober 2019

Onderzoekers van de TU Delft ontwerpen nieuw materiaal met alleen kunstmatige intelligentie

Onderzoekers van de TU Delft hebben een nieuw materiaal ontwikkeld zonder enig experimenteel onderzoek te doen.