Laatste Nieuws

912 resultaten

12 februari 2020

Variaties in neerslag op de Noordpool zullen sterk toenemen

Door de opwarming in het Noordpoolgebied zal daar gemiddeld meer neerslag gaan vallen.

10 februari 2020

Nieuw rapport over digitale universitaire diploma’s

Technologie kan het hoger onderwijs ingrijpend veranderen. De manier waarop academische diploma’s worden uitgegeven en beheerd maakt echter nog geen gebruik van die mogelijkheden.

06 februari 2020

TU Delft en Koninklijke Bibliotheek lanceren Future Libraries Lab

De TU Delft en de Koninklijke Bibliotheek (KB) lanceren vandaag het Future Libraries Lab, waar ontwerpers en computerwetenschappers nadenken over de bibliotheek van de toekomst

06 februari 2020

NWO honoreert onderzoeksvoorstel On the Move: Transition towards Sustainable Mobility

NWO heeft het onderzoeksvoorstel “On the Move: Transition towards Sustainable Mobility” gehonoreerd. Dit project is een samenwerkingsverband tussen de Radboud Universiteit Nijmegen en de TU Delft. In samenwerking met overheden en bedrijven ontwikkelt en test dit onderzoek een vernieuwende benadering die is gericht op het omgaan met onzekerheden omtrent de verduurzaming van het mobiliteitssysteem.

30 januari 2020

TU Delft goed vertegenwoordigd binnen NWO-programma 'Transities en gedrag'

NWO heeft twaalf voorstellen gehonoreerd voor interdisciplinair onderzoek naar menselijk gedrag bij transities.

30 januari 2020

Basisscholieren ontmoeten professoren

De TU Delft is 178 jaar geworden en viert dat ook met Delftse basisscholieren. Vandaag gaven 25 professoren van de TU Delft een gastles aan leerlingen uit groep 7 en 8 op diverse basisscholen in Delft.

16 januari 2020

Nieuwe software om gesprekken tussen cellen beter te begrijpen

Eén van de meest fascinerende en belangrijke eigenschappen van levende cellen is hun vermogen tot zelforganisatie. Door met elkaar te praten kunnen cellen onder meer bepalen waar ze zich bevinden ten opzichte van elkaar, en of ze bepaalde genen uit of juist aan moeten zetten. Op deze manier zijn grote groepen cellen in staat om met elkaar samen te werken en zich te organiseren in allerlei soorten weefsels. Onderzoekers van de TU Delft hebben nu software ontwikkeld die gesprekken tussen cellen kan voorspellen en visualiseren aan de hand van de betrokken moleculen.

15 januari 2020

TU Delft aanwezig op Nieuwjaarsontvangst Koningspaar

Dinsdag 14 januari ontvingen Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima enkele honderden gasten, waaronder specifiek vertegenwoordigers uit het openbaar vervoer.

14 januari 2020

Betrouwbare en uiterst snelle quantumberekeningen met transistoren van germanium

Transistoren op basis van germanium kunnen berekeningen uitvoeren voor de toekomstige quantumcomputer.

09 januari 2020

€3,3m financiering voor invoeren van vertrouwen in de interneteconomie

Sovereignty4Europe, een interdisciplinair projectvoorstel dat de principes van een ‘Internet-of-Trust’ wil evalueren in een online community van 50.000 internetgebruikers, heeft 3,3 miljoen euro aan financiering gekregen, waarvan 1,5 miljoen euro van NWO.