Laatste Nieuws

912 resultaten

30 oktober 2020

Ook in coronatijd meer studenten naar Delft

Steeds meer studenten vinden de weg naar TU Delft. Begin oktober stonden er volgens de voorlopige cijfers 27.256 studenten ingeschreven, tegenover 26.187 vorig jaar; een stijging van ongeveer 4 procent, iets lager dan de landelijke trend.

29 oktober 2020

Reliëf van de Nachtwacht voor het eerst in kaart gebracht

Een speciaal ontworpen 3D scanner op basis van 3 camera’s en een projector beweegt langs de oppervlakte van de Nachtwacht in het Rijksmuseum. De komende weken brengt onderzoeker Willemijn Elkhuizen de diepteverschillen van het karakteristieke schilderij in kaart. Er zijn al vele facetten van de Nachtwacht onderzocht, maar nog niet eerder werd het reliëf zo uitgebreid bestudeerd.

28 oktober 2020

Cybercriminelen kopen hun technologie nog niet zo maar van de plank

De vrees dat cybercriminelen hun technische benodigdheden heel makkelijk op ondergrondse marktplaatsen kunnen inkopen, is niet terecht, concludeert onderzoeker Rolf van Wegberg

26 oktober 2020

Drie miljoen inschrijvingen voor online cursussen TU Delft

De MOOCs geven mensen in de hele wereld toegang tot onderwijs van de TU Delft.

13 oktober 2020

Vermalen mosselschelpen in je 3D-printer

Promovendus Marita Sauerwein laat zien dat 3D-(her)printen met lokaal verkregen duurzame en natuurlijke grondstoffen een haalbare optie is in een circulaire economie.

01 oktober 2020

Unieke tentoonstelling triceratopsschedel ‘Skull 21’

Science Centre Delft presenteert een unieke tentoonstelling over ‘Skull 21’ in het Mineralogisch-Geologisch Museum.

01 oktober 2020

AI hub Zuid-Holland van start

De regio Zuid-Holland gaat de ‘AI hub Zuid-Holland' opzetten. Deze netwerkorganisatie zal onder andere één uithangbord en gezamenlijk aanspreekpunt realiseren voor bedrijven en kennisinstellingen in Zuid-Holland die willen werken met Artificiële Intelligentie (AI).

29 september 2020

Rijgedrag minder ‘robotachtig’ door nieuw Delfts model

Menselijk rijgedag wordt in de wetenschap eigenlijk verkeerd gemodelleerd. Daarom hebben wetenschappers van de TU Delft een nieuw model ontwikkeld dat rijgedrag beschrijft op basis van één onderliggend ‘menselijk’ principe: het hanteren van een risicodrempel.

18 september 2020

Brunel en TU Delft slaan handen ineen

Detacheringsbureau Brunel en de TU Delft gaan nauw samenwerken op het gebied van talent en innovatie.

17 september 2020

TU Delft-studenten winnen James Dyson Award 2020 met repareerbare glazen speaker

Zes studenten Industrieel Ontwerpen van TU Delft hebben de Nederlandse editie van de James Dyson Award gewonnen met Ammos: een geheel recyclebaar audiosysteem voor thuis dat kristalhelder geluid produceert met een glasplaat. Met hun duurzame ontwerp hopen ze recycling te stimuleren en iedereen de kans te bieden hun audio-systeem gemakkelijk te repareren.