Laatste Nieuws

912 resultaten

17 juni 2021

Zand aan de horizon

Wat gebeurt er als je op grote schaal ingrijpt in een natuurlijk systeem? Die vraag staat centraal bij de Zandmotor, een kunstmatige zandbank in de Noordzee die dit jaar z’n tiende verjaardag viert. Voor hoogleraar Coastal Engineering Stefan Aarninkhof is het project een stepping stone naar een grootschalig klimaatlab langs de Noordzeekust.

16 juni 2021

Lunar Zebro en TNO bundelen krachten om de weg naar de maan te effenen

15 juni 2021

TU Delft wordt partner van het New European Bauhaus

TU Delft is geselecteerd als partner van het New European Bauhaus, een think-do tank geïnitieerd door de president van de Europese Commisie.

15 juni 2021

Toekenningen voor Delfts onderzoek naar energietransitie

De energietransitie is een van de grootste uitdagingen van deze tijd. De overgang naar duurzame energie is complex en vraagt op meerdere niveaus om verandering. Drie Delftse onderzoeksgroepen gaan met een toekenning van NWO onderzoek doen naar systeemintegratie binnen de energietransitie.

14 juni 2021

TU Delft weer op plaats 57 in de QS World University Ranking

TU Delft staat op plaats 57 in de QS World University Ranking 2021-2022, dezelfde plaats als vorig jaar.

11 juni 2021

EnVision wordt ESA's nieuwe missie naar Venus

De Europese ruimtevaartorganisatie ESA heeft de Venus-satelliet EnVision geselecteerd als vijfde medium-class missie binnen haar Cosmic Vision programma. Daarmee begint een nieuw tijdperk van onderzoek naar Venus—NASA kondigde vorige week al twee nieuwe missies aan naar onze zusterplaneet. SRON en TU Delft zijn onderdeel van het EnVision-consortium.

07 juni 2021

Karin Sluis is TU Delft Alumnus van het Jaar 2021

03 juni 2021

Max Mulder | Leermeester 2021

Prof.dr.ir. Max Mulder, hoogleraar Control & Simulation van de afdeling Control & Operations bij de Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek (LR) is donderdag 3 juni door het Universiteitsfonds Delft uitgeroepen tot Leermeester 2021.

21 mei 2021

Pandemic & Disaster Preparedness Center geopend

Het Pandemic & Disaster Preparedness Center (PDPC) is op 21 mei officieel geopend in het Erasmus MC. Onderzoekers van het PDPC onderzoeken toekomstige virusuitbraken en rampen om beter voorbereid te zijn op deze calamiteiten.

17 mei 2021

TU Delft ontwikkelt kostenrichtlijnen voor CO2-opslag

Het afvangen en opslaan van CO2 is een van de vele technologieën die nodig zijn om klimaatverandering tegen te gaan. De technologie is beschikbaar en wordt al in diverse projecten toegepast, maar nog niet op wereldwijde schaal toegepast. Het gebrek aan kennis over de kosten van CO2-afvang en -opslag (CCS) kan ertoe leiden dat investeerders zich terugtrekken. Een wereldwijd consortium van twaalf onderzoekers op het gebied van CCS, onder leiding van Andrea Ramirez van de TU Delft, heeft samengewerkt aan een uitgebreide whitepaper. Het whitepaper helpt te begrijpen hoe de kosten van projecten voor CO2-afvang en -opslag correct kunnen worden geraamd.