Esengul Yildirim co-teach certificaat

Nieuws - 15 juli 2024 - secretariat tnw-bn

‘Ik heb meer respect gekregen voor docenten’

Het lerarentekort vraagt om slimme oplossingen. Daarom zijn de TU Delft en het regionale scholenveld gestart met de pilot "Co-Teach STEM", waarbij experts uit het werkveld samen met leraren optrekken bij het geven van STEM-onderwijs. Met als doel: een bijdrage leveren aan het goed voorbereiden van leerlingen op hun toekomst. Afgelopen september besloten de eerste deelnemers hun collega’s tijdelijk in te ruilen voor een klas met dertig leerlingen. Ze volgen een traject waarin zij - door het volgen van een zestal modules - kennis op deden op het basis- en het voortgezet onderwijs. Met als doel om aan de slag te gaan als co-teacher. De modules worden gegeven door vakdidactici van de TU Delft | lerarenopleiding. De deelnemers hebben onlangs hun certificaat in ontvangst mogen nemen.