Slowaakse Minister van Onderwijs, Onderzoek, Ontwikkeling en Jeugd brengt bezoek aan ESP Lab

Nieuws - 23 mei 2024 - Brenda Reyes

Op vrijdag 5 april hadden we het voorrecht de heer Tomáš Drucker, minister van Onderwijs, Onderzoek, Ontwikkeling en Jeugd van de Slowaakse Republiek, Zijne Excellentie de heer Juraj Podhorský, ambassadeur van de Slowaakse Republiek in Nederland, en hun gewaardeerde delegatie te mogen ontvangen. Het bezoek leidde tot diepgaande discussies over thema's gerelateerd aan universitaire organisatie, financiering, internationalisering en samenwerking, gefaciliteerd door Ena Voûte & Lucas van Vliet.

Hoogtepunt van hun bezoek was een rondleiding door ons Electrical Sustainable Power Lab, een lab dat de energietransitie mogelijk gaat maken. Hier deelde Peter Palensky Pavol Bauer Miro Zeman de nieuwste inzichten in de vele uitdagingen en oplossingen voor de energietransitie. Van het nieuwste onderzoek naar hoogspanningstechnologieën tot cyberbeveiliging van het elektriciteitsnet, elektromobiliteit en fotovoltaïsche technologie.

Het bezoek werd afgesloten met minister Drucker die in gesprek ging met Slowaakse studenten aan de universiteit, waar zij hun motivatie om in het buitenland te studeren, hun perspectieven en de voordelen die zij zien in internationaal onderwijs bespraken.