Lustrumactie van Stylos: ‘Bouwen met Delft’

Nieuws - 29 mei 2024 - Communication BK

Studievereniging Stylos bestaat 130 jaar. Na allerlei acties op de faculteit breekt de tijd aan om de feestvreugde te delen met de stad Delft. Bezoek daarom vanaf 9 juni een paviljoen van duurzame en circulaire materialen, gebouwd door studenten. Gedurende de maand is dit een ontmoetingsplek voor bewoners en studenten, waarna de modules van het bouwwerk een permanente plaats krijgen bij Delftse culturele en maatschappelijke organisaties.

Het paviljoen zal in de week van 4 juni worden gebouwd op de lege kavel bij de kruising tussen het Mercuriuspad en de Nieuwe Gracht. Hier zal het een maand blijven staan. Tijdens deze maand biedt het paviljoen plek aan ten minste drie openbare evenementen. Op zondag 9 juni van 14:00 tot 18:00 is de feestelijke opening; op woensdag 19 juni vanaf 18:00 komt er een diner; en op donderdag 27 juni van 17:00 tot 22:00 wordt er gefeest ter afsluiting van het academische jaar.

De modules van het paviljoen zijn ontworpen voor en met Delftse organisaties, zoals een terras voor Stunt (links) en een bijenschuur voor Tanthof (rechts).

Het paviljoen zal bestaan uit ten minste acht modules die zijn ontworpen samen met de organisaties die ze later ontvangen. Er komt onder andere een kas voor buurtvereniging Taste! waarin zij hun eigen groente en fruit kunnen verbouwen; een bijenschuur voor kinderboerderij Tanthof; een ‘chillmodule’ voor scouting Paulus waar kinderen uit kunnen rusten; en een terras-overdekking voor leerwerkplaats Stunt. Daarnaast zijn twee van de modules bestemd voor onze faculteit.

Meer informatie

Een overzicht van de activiteiten bij het paviljoen, en links ter aanmelding van het diner, worden gedeeld via deze website en op de instagram van ‘D.B.S.G. Stylos’.

Dit project wordt financieel gesteund vanuit verschillende fondsen, zoals de Gemeente Delft, VSB Fonds, Fast Fund, Stylos fonds, en Cultuur & Sport fonds ‘X’. Ook hebben een aantal inwoners van Delft al bijgedragen.