73 resultaten

19 december 2019

Betaalbare en gebruikersvriendelijke renovatieconcepten

Het nieuwe consortium Integrale Energietransitie Bestaande Bouw (IEBB) ontvangt 13,8 miljoen euro subsidie om de komende jaren betaalbare en gebruikersvriendelijke renovatieconcepten worden ontwikkeld. Onderzoekers van de faculteiten Bouwkunde, Industrieel Ontwerpen en Technische Natuurwetenschappen van de TU Delft ontwikkelen de nodige kennis voor onder meer innovatieve renovatieconcepten, digitalisering van het renovatieproces, optimalisatie van warmtepompen en energieprestaties van gebouwen, keteninnovatie en implementatie.

11 december 2019

‘The largest battery ever is just under our feet’

Windmills and solar panels are great ways to generate green energy. But what if there is no wind? How can we stock up on solar energy to get through a cloudy day? Hadi Hajibeygi is determined to find the answer to this burning question. He looks into how to use our subsurface as a battery to safely store and retrieve hydrogen.

10 december 2019

ERC Consolidator Grant voor betere energieconversie

TU Delft onderzoeker dr. Rene Pecnik van de TU Delft heeft een ERC Consolidator Grant ontvangen voor onderzoek naar betere energieconversie

18 november 2019

Scholen kunnen helpen bij energietransitie in wijken

Leerlingen en scholen in het basis- en voortgezet onderwijs kunnen uitstekend helpen om in wijken de energietransitie op gang te brengen. Basisscholen hebben hierin meer invloed dan scholen voor voortgezet onderwijs.

15 oktober 2019

Project BOBTANDEM granted by Solar Era Net for Olindo Isabela