Parkeerbeleid
TU Delft Campus
Als onderdeel van een bredere visie op mobiliteit en de bereikbaarheid van de campus, werkt de TU Delft aan parkeerregulering. Deze regulering zal gelden voor een groot deel van de campus: het parkeerterrein bij de faculteit Bouwkunde en het gebied tussen de Jaffalaan/ Rotterdamseweg/ Heertjeslaan/ Huismansingel/ Schoemakerstraat. Het nieuwe parkeerbeleid zal gelden per 1 september 2023.
De uitgangspunten:
- We gaan van vele losse parkeerplekken verspreid over de campus, naar zes gemakkelijk te bereiken parkeerlocaties aan de randen van de campus.
- Als automobilist vind je vanaf de campusring, met behulp van dynamische parkeerverwijzing, snel een vrije parkeerplek.
- Het aantal bezette parkeerplaatsen wordt geteld aan de hand van een digitaal toegangssysteem, zo weet je als automobilist direct waar nog vrije parkeerplaatsen zijn.
- Bij de ingangen van de parkeerlocaties staan slagbomen. Hieronder lees je hier meer over.
- Alle parkeerlocaties bevinden zich op loopafstand van het gebouw waar je moet zijn.
Hieronder zie je wat het parkeerbeleid per doelgroep betekent.
Verschillende doelgroepen parkeerbeleid:
Wat is het beleid?
De parkeerterreinen zijn 24/7 beschikbaar en toegankelijk. Je kan als student/medewerker te allen tijde voor een maximum van 48 uur aaneengesloten gratis parkeren op de parkeerlocaties rond de campusring. Wil je langer parkeren? Dan parkeer je tegen betaling conform hetzelfde parkeertarief dat geldt voor bezoekers. Bezoekers betalen op maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur een tarief voor € 2,00 per uur, met een maximum van € 10,00 per dag.
Hoe kan jij in- en uitrijden op de parkeerterreinen?
Er zijn twee mogelijkheden om in- en uit te rijden bij de slagboom:
- Houd je TU Delft campuskaart tegen de paslezer van de slagboom;
- Koppel het kenteken van jouw auto aan jouw campuskaart. Hierdoor is het mogelijk om op kenteken in- en uit te rijden op de parkeerlocaties.
Frequently Asked Questions (FAQ) Studenten en medewerkers:
-
Je kan jouw kenteken koppelen aan jouw campuskaart in het TU Delft selfserviceportaal. Het kan voorkomen dat je hierbij tegen een foutmelding aanloopt. De twee bekende foutmeldingen vind je hieronder inclusief eventuele oplossingen hiervoor.
Foutmelding 1: Geen kaartinformatie gevonden
Deze foutmelding treedt op direct na het inloggen (via surfcontext). Bij deze melding kom je niet door tot de informatiepagina waar je jouw kenteken kunt invoeren. Deze melding betekent dat jouw kaartgegevens niet gekoppeld konden worden aan het parkeersysteem. De oorzaak hiervan kan zijn dat het gaat om een verouderde pas (voor juli 2015) of bijvoorbeeld een storing tussen de TU data en cardsonline bij het afdrukken van de pas. Jouw pas mist hierdoor essentiële ‘sleutels’. Dit is helaas niet aan te passen op de pas zelf.
Voor studenten: Vraag een nieuwe campuskaart aan bij het Contact Centre van ESA.
Voor medewerkers: De oplossing bij deze melding is het aanvragen van een nieuwe campuskaart.Dit kun je doen door een mail te sturen aan de servicebalie TU Aula: Aula-CREFM-balie@tudelft.nl. Zie voor meer informatie over het aanvragen van een campuskaart: https://intranet.tudelft.nl/-/campuskaart
Let op! Het is van belang dat je tijdig een nieuwe pas aanvraagt. Jouw oude pas werkt ook fysiek niet bij de inritzuilen.
Foutmelding 2: Kan kaartinformatie niet opslaan
Deze foutmelding treedt op wanneer je wilt opslaan nadat je succesvol bent ingelogd en jouw kenteken hebt ingevoerd. Als je deze melding krijgt kan dat een van de onderstaande oorzaken hebben.- Je voert een kenteken in welke al in gebruik is, bijvoorbeeld door jouw partner of (student)collega waarmee je de auto deelt.
- Een kenteken kan maar één keer aan een account gekoppeld worden. Indien je de auto deelt, kan jij niet zelf ook nog het kenteken koppelen. Dit maakt voor het parkeren niet uit. Het systeem herkent het kenteken, ongeacht wie er inrijdt. Let wel op, bij inrijden wordt het account waaraan het kenteken is gekoppeld geregistreerd als ingereden. Dat account kan daarna niet nogmaals met de campuskaart inrijden.
- Werkt je partner ook op de TU (of rouleer je samen met iemand anders) en gebruiken jullie afwisselend twee kentekens? Voer dan elk één van de kentekens in. Zo kan de andere altijd inrijden met het niet gebruikte kenteken.
- Wissel je vaak van auto/kenteken? Wellicht is het dan handiger geen kenteken in te voeren en altijd middels jouw pas in te rijden.
- Je voert jouw kenteken in inclusief koppelstreepjes.
- Gebruik bij het invoeren geen koppelstreepjes. Als voorbeeld: Jouw kenteken is [AA-123-B], voer deze dan in als ‘AA123B’
- Je voert een buitenlands kenteken in
- Het systeem zou buitenlandse kenteken moeten herkennen maar mogelijk komen bepaalde buitenlandse combinaties niet goed door. Neem in dat geval contact op met de parkeerbeheerder via parkerentudelft@p1.nl
Geldt bovenstaande niet voor jou en ontvang je toch deze melding? Neem ook dan contact op met parkmanagement en vermeld hierbij de volgende gegevens:
- Jouw naam en NetID
- Campuskaart pasnummer
- Kenteken welke je probeert in te voeren
- (meest)exacte tijd/datum van jouw invoerpoging
- Schermafbeelding van de foutmelding
- Je voert een kenteken in welke al in gebruik is, bijvoorbeeld door jouw partner of (student)collega waarmee je de auto deelt.
-
Je kunt je kenteken via een speciale link registreren en krijgt dan tijdelijk toegang tot de parkeerlocaties totdat je je campuskaart hebt.
Houd rekening met een verwerkingstijd van maximaal twee werkdagen. In de tussentijd kunnen stewards op de parkeerlocaties je toegang geven. Geen steward? Zoek dan contact via de intercom (24/7 beschikbaar). Zodra je je campuskaart hebt, word je van de tijdelijke lijst verwijderd en kun je je kenteken aan je campuskaart koppelen via parkeerportaal.tudelft.nl.
-
Vraag een nieuwe campuskaart aan bij het Contact Centre van ESA. Je hoeft dan uiteraard niet voor je nieuwe campuskaart te betalen.
Je kunt je kenteken via een speciale link registreren en krijgt dan tijdelijk toegang tot de parkeerlocaties totdat je je campuskaart hebt.Houd rekening met een verwerkingstijd van maximaal twee werkdagen. In de tussentijd kunnen stewards op de parkeerlocaties je toegang geven. Geen steward? Zoek dan contact via de intercom (24/7 beschikbaar). Zodra je je campuskaart hebt, word je van de tijdelijke lijst verwijderd en kun je je kenteken aan je campuskaart koppelen via parkeerportaal.tudelft.nl.
-
Het kan voorkomen dat je wel college volgt op de universiteit, maar niet in het bezit bent van een (fysieke) campuskaart. Om wel in- en uit te kunnen rijden, maak je gebruik van je NetID. Via je NetID kan je je kenteken koppelen, waardoor het kenteken bij de slagboom herkend wordt en je in- en uit kan rijden. Het koppelen kan via het Self Service Portal of via deze url: Campuskaart self service parkeren (tudelft.nl).
-
Voor studenten en medewerkers die verbonden zijn aan de TU Delft, blijft het parkeren vooralsnog gratis. Wel willen we medewerkers en studenten zo veel mogelijk stimuleren om andere, duurzamere, vervoersmiddelen te gebruiken. Lang parkeren, zoals het stallen van aanhangers en campers, wordt tegengegaan; er geldt een maximum van 48 uur aaneensluitend gratis parkeren. Nadat de 48 uur aaneengesloten parkeren is verstreken, geldt dat studenten/medewerkers betalen conform hetzelfde beleid als bezoekers.
-
Om het in- en uitrijden soepeler te laten verlopen, kun je via het parkeerportaal TU Delft maximaal twee kentekens registreren die behoren tot jouw persoonlijke campuskaart. Het parkeerportaal TU Delft is bereikbaar via het Self Service Portal van de TU Delft. Na registratie van je kenteken(s) in het systeem wordt je auto op basis van het kenteken herkend bij het inrijden en uitrijden. De slagboom gaat na herkenning automatisch open. Het is dan niet meer nodig om je campuskaart aan te bieden bij de inritzuil. Je kunt maximaal met één kenteken tegelijk parkeren. In het parkeerportaal kun je een geregistreerd kenteken ook wijzigen. De directe link naar het parkeerportaal is: https://parkeerportaal.tudelft.nl/SelfServicePortal.
-
Vanaf het moment van inrijden heb je als medewerker/student 48 uur gratis parkeertijd. Nadat de 48 uur aaneengesloten parkeren is verstreken, geldt dat studenten/medewerkers betalen conform hetzelfde beleid als bezoekers. Dit houdt in dat je op maandag t/m vrijdag tussen 08:00 – 18:00 uur parkeert tegen het parkeertarief van € 2,00 per uur, met een maximum van €10,00 per dag. Voor de geparkeerde uren buiten deze tijden wordt geen bedrag in rekening gebracht. Als je langer dan 48 uur aaneengesloten geparkeerd hebt op de TU parkeerterreinen dien je voor het uitrijden eerst de betaling te voldoen bij de parkeerautomaat of via het online betaalportaal (te bereiken via QR code bebording op de parkeerplaatsen). De slagboom zal na afrekening automatisch opengaan.
-
TU Delft werkt aan een duurzame campus. Daar hoort bij dat we bewust omgaan met autogebruik. Voor het parkeren betekent dit dat we vanuit de TU Delft alleen een uitrijkaarten verstrekken aan bezoekers die op persoonlijke uitnodiging van de faculteit/dienst en een toegevoegde waarde leveren aan student/onderzoek/onderwijs. Hierbij gelden de volgende voorwaarden voor het toewijzen van de uitrijkaart. Daar hoort bij dat we bewust omgaan met autogebruik. Voor het parkeren betekent dit dat we vanuit de TU Delft alleen een uitrijkaarten verstrekken als:
- De bezoeker is aangewezen op de auto, bijvoorbeeld omdat deze slecht ter been is of veel/zware spullen moet vervoeren.
- De bezoeker geen redelijk vervoersalternatief heeft bijvoorbeeld omdat de reistijd met het openbaar vervoer of de fiets meer dan 1,5 keer zo lang is als met de auto.
Enkel medewerkers van het secretariaat hebben toegang tot het uitrijkaarten portaal. Als je een uitrijkaart wilt verstrekken aan een bezoeker op basis van bovenstaande argumentatie dien je contact op te nemen met het secretariaat van jouw afdeling. Ook is het mogelijk via het secretariaat een uitrijkaart aan te laten maken voor evenementen. Het aanvragen van uitrijkaarten is vooralsnog gratis voor TU Delft organisatieonderdelen. Voor meer informatie over het verstrekken van een uitrijkaart en de verschillende soorten uitrijkaarten, kijk op deze intranetpagina.
-
De parkeerrechten op de campuskaart zijn geldig zolang de student/medewerker beschikt over een actieve campuskaart. Bij beëindiging van de campuskaart is het parkeerrecht niet meer te gebruiken. Ben je nog wel bewoner? Zie dan Bewoner/Bezoeker bewoner – Bewoners met een aflopend campuscontract.
-
Als je op de motor naar de campus komt kan je parkeren op de daarvoor aangewezen motor en scooter parkeerplaatsen. Wil je toch met de motor op de parkeerlocaties dien je gebruik te maken van je campuskaart. Het parkeersysteem is ingericht op kentekenherkenning. Gezien een motor geen kenteken aan de voorkant van het voertuig heeft is het voor het parkeersysteem niet mogelijk om deze uit te lezen. Je zal dus gebruik moeten maken van je campuskaart.
-
Je kan maximaal 2 kentekens koppelen aan 1 campuskaart.
-
Ja, zolang het geregistreerde kenteken niet is ingereden. Er kan namelijk maar 1 auto per account in-en uitrijden. In deze situatie rij je binnen middels je campuskaart.
-
De QR-code van een uitrijkaart kan eenmalig worden gebruikt.
-
In jouw persoonlijke portaal voor het kenteken, is inderdaad alles verder al ingevuld. Alleen het kenteken moet dan nog ingevuld worden.
-
Het parkeren werkt alleen met de fysieke campuskaart. Je kunt voor het parkeren geen gebruik maken van de digitale campuskaart in de TU Delft app.
Wat is het beleid?
De parkeerterreinen zijn 24/7 beschikbaar en toegankelijk. Je kan als medewerker van een bedrijf gevestigd op de campus te allen tijde parkeren op de parkeerlocaties rond de campusring. Met alle bestaande bedrijven gevestigd op de campus zijn afspraken gemaakt rondom parkeren. Wanneer je een nieuw contract met de TU Delft aangaat, zal hierin worden vastgelegd hoeveel parkeerrechten jouw bedrijf ontvangt voor de parkeergelegenheid op de TU Delft Campus. Dit aantal is afhankelijk van het type bedrijf en de locatie op de campus.
Hoe kan jij in-en uitrijden op de parkeerterreinen?
Alle medewerkers van bedrijven gevestigd op de campus kunnen in- en uitrijden op basis van kenteken (of QR-code). De kentekens van medewerkers worden geregistreerd in het parkeermanagementsysteem waardoor de slagbomen automatisch zullen openen bij het in- en uitrijden van de parkeerlocaties. De parkeerrechten worden beheerd door een bevoegd persoon (of personen) binnen jouw bedrijf.
Frequently Asked Questions (FAQ) medewerker van bedrijf gevestigd op de campus:
-
Bestaande huurders krijgen voorlopig parkeerrechten voor al hun medewerkers. Het aantal parkeerplaatsen wordt ingeregeld in het parkeerbeheersysteem als er in het lopend contract een bepaling is opgenomen over het aantal parkeerplaatsen. Extra parkeerders worden toegelaten door de slagboom, maar zullen dan achteraf in rekening worden gebracht bij de betreffende organisatie.
-
Huidige bedrijven op de campus
Voor de huidige huurders binnen de campusring zitten er geen (extra) kosten verbonden aan de inschrijving voor parkeerplaatsen, dit wordt gratis aan hen ter beschikking gesteld. Het is hierbij niet de bedoeling dat huurders ook de kentekenbewijzen van hun (eenmalige) bezoekers toevoegen in de portal van het parkeermanagementsysteem. Om dit te voorkomen worden eerst alle medewerkers in het portal toegevoegd en wordt dit getal naar boven afgerond (ruimte voor iets meer medewerkers).
Wanneer het aantal parkeerrechten uiteindelijk niet voldoet aan uw parkeerbehoefte, dan is het mogelijk om extra parkeerrechten af te nemen. Daarvoor geldt een tarief van € 1.062,- per parkeerrecht per jaar. Let op: het is ter beoordeling aan de TU Delft of meer parkeerrechten dan het contractueel vastgelegde aantal wordt verstrekt.
Toekomstige bedrijven op de campus
Nieuwe huurders/bedrijven nemen het vastgelegde aantal parkeerrechten af tegen een jaarlijks bedrag van € 708,64 excl. btw (prijspeil 2022) per parkeerrecht. Wil je als bedrijf/huurder later meer parkeerrechten afnemen dan het vastgelegde aantal, dan geldt een hoger tarief van € 1.062,- per parkeerrecht per jaar. Het is ter beoordeling aan de TU Delft of meer parkeerrechten dan het contractueel vastgelegde aantal wordt verstrekt aan een huurder of bedrijf.
-
Een geautoriseerde medewerker van het bedrijf kan via het kentekenbeheerportaal voor externen de kentekens registreren van de medewerkers die toegang moeten krijgen tot de parkeerterreinen. In dit kentekenbeheerportaal voor externen hebben bedrijven inzicht in het aantal parkeerrechten en alle ingevoerde kentekens. Verdere instructies over de werkwijze van het kentekenbeheerportaal kun je hier nalezen in de handleiding. In de handleiding vind je instructies over het aanmelden van een nieuwe bevoegde, bestaande gegevens wijzigen van bevoegden of medewerkers, kentekens toevoegen of wijzigen of een export maken van alle kentekens die in het systeem staan. Voor vragen over het kentekenbeheerportaal voor externen kan je terecht bij de parkeerbeheerder P1 via parkerentudelft@p1.nl.
-
Bezoekers kunnen op maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur tegen betaling parkeren. Elk bedrijf op de campus heeft de mogelijkheid om bezoekers te faciliteren in het parkeren. Zo krijgt elk bedrijf op de campus toegang tot een bezoekersvergoedingenportaal. In dit portaal kan een geautoriseerde medewerker vanuit het bedrijf virtuele parkeer dagkaarten aanschaffen via iDEAL. De kosten hiervoor bedragen € 5,00 per uitrijkaart (een dagkaart tegen regulier tarief is € 10,00). Deze virtuele uitrijkaarten vormen een strippenkaart van uitrijkaarten die op een later moment uitgegeven kunnen worden. Medewerkers van het bedrijf kunnen in dit portaal, indien er uit te geven uitrijkaarten beschikbaar zijn, het kenteken van de bezoeker ingeven waarmee de bezoeker vervolgens gratis het parkeerterrein kan verlaten. Een uitrijkaart is alleen op de dag geldig dat deze is aangeschaft. Indien de datum verandert, dien je een nieuwe uitrijkaart aan te maken via het portaal. De eerder aangemaakte uitrijkaart gaat verloren. Verdere instructies over de werkwijze van het bezoekersvergoedingen portaal voor externen kun je hier nalezen in de handleiding.
-
Bij de aanschaf van minimaal 100 dagkaarten biedt de TU Delft de mogelijkheid tot facturatie. Bedrijven die hiervan gebruik willen maken, dienen hun aanvraag in te dienen via parkerentudelft@p1.nl. De benodigde informatie in de aanvraag omvat de naam van de organisatie, het land, het adres, de plaats, de postcode, het BTW-nummer, het referentienummer/inkoopnummer en het e-mailadres waaraan we de factuur kunnen mailen. Na ontvangst van deze gegevens kan het bedrijf tegoeden op factuur aanvragen. Aangevraagde tegoeden worden steeds eens per kwartaal gefactureerd op basis van aanschaf .Het aangeschafte tegoed is onbeperkt geldig en reeds gefactureerde parkeerkaarten worden niet terugbetaald/teruggenomen door de TU Delft.
-
In het kentekenbeheerportaal is het mogelijk om een persoonlijke QR-code uit te sturen naar alle medewerkers. Hiervoor is het van belang om bij elke medewerker ook het e-mail adres toe te voegen. De QR-code fungeert als back-up voor het parkeersysteem of als je een keer met een andere auto komt. Als iemand met de motor komt kan die dagdagelijks gebruik maken van de toegezonden QR-code. Het is daarom handig om op de telefoon een screenshot te maken van de QR-code en deze op te slaan als favoriete afbeelding, zodat deze makkelijk terug te vinden zodra je bij de inrit van de parkeerplaats aankomt.
-
Het beleid is erop gericht dat iedereen die bij de TU Delft Campus moet zijn, kan parkeren. Dit geldt ook voor de medewerkers van de bedrijven die op de campus gevestigd zijn. De condities waaronder geparkeerd kan worden, kunnen voor de verschillende gebruikersgroepen wel verschillen. Zo parkeren medewerkers van bedrijven gevestigd binnen de campusring gratis. Bezoekers van deze bedrijven zullen tegen betaling parkeren. De plekken buiten de gereguleerde locaties blijven openbaar. Daar gelden de regels van de gemeente Delft. Voor de openbare parkeerplaatsen zijn er geen vergunningen beschikbaar voor bedrijven, hun medewerkers en hun klanten.
-
Ben je op dit moment al huurder?
De geautoriseerde medewerker van een huidig bedrijf op de campus kan de kentekens van alle medewerkers invoeren in het beheerportaal. Nadat de kentekens zijn ingevoerd, kunnen deze medewerkers in- en uit rijden op basis van kenteken. Drie maanden na inwerkingtreding van de parkeerregulering zetten we het aantal ingevoerde kentekens + 10% vast.
Ben je een toekomstige huurder?
Huurders en bedrijven die zich na 1 september 2023 binnen de campusring vestigen, vallen in de categorie nieuwe bedrijven en huurders. Op basis van parkeernormen wordt het aantal parkeerrechten aan de voorkant contractueel vastgelegd. De hoogte van de toe te passen parkeernormen wordt gerelateerd aan het vigerend gemeentelijk parkeerbeleid.
-
Wanneer zich een foutmelding voordoet bij het inloggen in het beheerportaal, neem je contact op met de beheerder. De beheerder is te bereiken via het emailadres parkerentudelft@p1.nl.
-
In het bezoekersvergoedingenportaal voor externen is het alleen mogelijk om een vergoeding aan een individuele parkeerder toe te kennen. Als je als bedrijf op de campus een evenement organiseert, is het mogelijk om via de parkeerbeheerder P1 een eventkaart (in- en uitrijkaart) aan te vragen. Dit kan je doen door een e-mail te sturen naar parkerentudelft@p1.nl. In deze e-mail is het van belang dat je de volgende informatie aanlevert: naam organisatie, land, adres, plaats, postcode en BTW-nummer en het inkoopnummer/projectnummer van de aankoop.. Op basis van deze informatie kan de parkeerbeheerder een evenementkaart in het systeem aanmaken en deze naar je toesturen. Deze kan je als bijlage bij de uitnodiging toevoegen. Na afloop van het evenement zal je een factuur ontvangen die berekend is op basis van het daadwerkelijke gebruik van de evenementkaart.
-
Bij klachten en/of meldingen kan je terecht bij de parkeerbeheerder P1 op parkerentudelft@p1.nl
-
Indien het emailadres is ingevuld bij het aanmaken van het abonnement krijg je automatisch de QR-code in je mail. Bij later invullen van het emailadres, dient de QR-code opnieuw te worden gegenereerd.
Wat is het beleid?
Leveranciers of dienstverleners met een langlopend contract (> 6 maanden) komen in aanmerking voor parkeerrechten om hun medewerkers (gratis) te laten parkeren, waarvoor een maximum van 48 uur aaneengesloten parkeren geldt. Ben je leverancier of dienstverlener zonder langlopend contract? Dan kun je op de centrale parkeerlocaties van de TU Delft Campus parkeren tegen dezelfde voorwaarden als bezoekers (zie “Bezoekers campus”).
Hoe kan jij in- en uitrijden?
Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen drie doelgroepen:
-
Als medewerker van een vaste leverancier/ dienstverlener kan je met de campuskaart in- en uitrijden op de centrale parkeerlocaties langs de campusring.
-
Het kan voorkomen dat je wel college volgt op de universiteit, maar niet in het bezit bent van een (fysieke) campuskaart. Om wel in- en uit te kunnen rijden, maak je gebruik van je NetID. Via je NetID kan je je kenteken koppelen, waardoor het kenteken bij de slagboom herkend wordt en je in- en uit kan rijden. Het koppelen kan via het Self Service Portal of via deze url: Campuskaart self service parkeren (tudelft.nl).
-
Je kan maximaal 2 kentekens koppelen aan 1 campuskaart.
-
Ja, zolang het geregistreerde kenteken niet is ingereden. Er kan namelijk maar 1 auto per account in-en uitrijden. In deze situatie rij je binnen middels je campuskaart.
-
De QR-code van een uitrijkaart kan eenmalig worden gebruikt.
-
In jouw persoonlijke portaal voor het kenteken, is inderdaad alles verder al ingevuld. Alleen het kenteken moet dan nog ingevuld worden.
-
Het parkeren werkt alleen met de fysieke campuskaart. Je kunt voor het parkeren geen gebruik maken van de digitale campuskaart in de TU Delft app.
-
Als leverancier kan je binnen 30 minuten gratis in-en uitrijden op de parkeerlocaties.
-
Als leverancier/dienstverlener kan je voor de medewerkers die op de campus actief zijn de kentekens invoeren in een online portaal. De medewerker kan op basis van kenteken in- en uitrijden op de centrale parkeerlocaties langs de campusring.
-
Bij laden en lossen binnen 30 minuten, kunt u gratis weer uitrijden. Bij meer dan 30 minuten betalen leveranciers/dienstverleners het reguliere tarief. In sommige gevallen kunnen organisatieonderdelen van de TU Delft, bedrijven en huurders aanspraak maken op een uitrijkaart waardoor leveranciers gratis (of met korting) kunnen parkeren.
Frequently Asked Questions (FAQ) Leveranciers/Dienstverleners
-
Je kan jouw kenteken koppelen aan jouw campuskaart in het TU Delft selfserviceportaal. Het kan voorkomen dat je hierbij tegen een foutmelding aanloopt. De twee bekende foutmeldingen vind je hieronder inclusief eventuele oplossingen hiervoor.
Foutmelding 1: Geen kaartinformatie gevonden
Deze foutmelding treedt op direct na het inloggen (via surfcontext). Bij deze melding kom je niet door tot de informatiepagina waar je jouw kenteken kunt invoeren. Deze melding betekent dat jouw kaartgegevens niet gekoppeld konden worden aan het parkeersysteem. De oorzaak hiervan kan zijn dat het gaat om een verouderde pas (voor juli 2015) of bijvoorbeeld een storing tussen de TU data en cardsonline bij het afdrukken van de pas. Jouw pas mist hierdoor essentiële ‘sleutels’. Dit is helaas niet aan te passen op de pas zelf.
Voor studenten: meld je in dit geval bij de servicebalie van ESA. Zij kunnen je verder helpen met problemen gerelateerd aan je campuskaart.
Voor medewerkers: De oplossing bij deze melding is het aanvragen van een nieuwe campuskaart.Dit kun je doen door een mail te sturen aan de servicebalie TU Aula: Aula-CREFM-balie@tudelft.nl. Zie voor meer informatie over het aanvragen van een campuskaart: https://intranet.tudelft.nl/-/campuskaart
Let op! Het is van belang dat je tijdig een nieuwe pas aanvraagt. Jouw oude pas werkt ook fysiek niet bij de inritzuilen.
Foutmelding 2: Kan kaartinformatie niet opslaan
Deze foutmelding treedt op wanneer je wilt opslaan nadat je succesvol bent ingelogd en jouw kenteken hebt ingevoerd. Als je deze melding krijgt kan dat een van de onderstaande oorzaken hebben.- Je voert een kenteken in welke al in gebruik is, bijvoorbeeld door jouw partner of (student)collega waarmee je de auto deelt.
- Een kenteken kan maar één keer aan een account gekoppeld worden. Indien je de auto deelt, kan jij niet zelf ook nog het kenteken koppelen. Dit maakt voor het parkeren niet uit. Het systeem herkent het kenteken, ongeacht wie er inrijdt. Let wel op, bij inrijden wordt het account waaraan het kenteken is gekoppeld geregistreerd als ingereden. Dat account kan daarna niet nogmaals met de campuskaart inrijden.
- Werkt je partner ook op de TU (of rouleer je samen met iemand anders) en gebruiken jullie afwisselend twee kentekens? Voer dan elk één van de kentekens in. Zo kan de andere altijd inrijden met het niet gebruikte kenteken.
- Wissel je vaak van auto/kenteken? Wellicht is het dan handiger geen kenteken in te voeren en altijd middels jouw pas in te rijden.
- Je voert jouw kenteken in inclusief koppelstreepjes.
- Gebruik bij het invoeren geen koppelstreepjes. Als voorbeeld: Jouw kenteken is [AA-123-B], voer deze dan in als ‘AA123B’
- Je voert een buitenlands kenteken in
- Het systeem zou buitenlandse kenteken moeten herkennen maar mogelijk komen bepaalde buitenlandse combinaties niet goed door. Neem in dat geval contact op met de parkeerbeheerder via parkerentudelft.@p1.nl
Geldt bovenstaande niet voor jou en ontvang je toch deze melding? Neem ook dan contact op met parkmanagement en vermeld hierbij de volgende gegevens:
- Jouw naam en NetID
- Campuskaart pasnummer
- Kenteken welke je probeert in te voeren
- (meest)exacte tijd/datum van jouw invoerpoging
- Schermafbeelding van de foutmelding
- Je voert een kenteken in welke al in gebruik is, bijvoorbeeld door jouw partner of (student)collega waarmee je de auto deelt.
-
Vanaf het moment van inrijden heb je als leverancier/dienstverlener 48 uur gratis parkeertijd. Nadat de 48 uur aaneengesloten parkeren is verstreken, geldt dat leveranciers/dienstverleners betalen conform hetzelfde beleid als bezoekers. Dit houdt in dat je op maandag t/m vrijdag tussen 08:00 – 18:00 uur parkeert tegen het parkeertarief van € 2,00 per uur, met een maximum van €10,00 per dag. Voor de geparkeerde uren buiten deze tijden wordt geen bedrag in rekening gebracht. Als je langer dan 48 uur aaneengesloten geparkeerd hebt op de TU parkeerterreinen dien je voor het uitrijden eerst de betaling te voldoen bij de parkeerautomaat of via het online betaalportaal (te bereiken via QR code bebording op de parkeerplaatsen). De slagboom zal na afrekening automatisch opengaan.
-
Je kunt maximaal 2 kentekens aan 1 campuskaart koppelen.
-
Ja, zolang het geregistreerde kenteken niet is ingevoerd. Er kan maar één auto per account in- en uitrijden. In deze situatie rijdt u in met uw campuskaart.
-
Als leverancier kun je binnen 30 minuten gratis in en uit de parkeerlocaties rijden.
-
De QR-code van een uitrijkaart kan één keer worden gebruikt.
Wat is het beleid?
Bewoners (en bezoekers van bewoners) maken voornamelijk gebruik van de openbare parkeerplaatsen op de campus. Dit zijn de parkeerplaatsen buiten één van de eerdergenoemde zes centrale parkeerlocaties (aan de rand van de campus). Hier gelden de regels van de gemeente Delft. Als bewoner kun je een vergunning aanvragen bij ParkerenDelft om te parkeren op de openbare parkeerplaatsen.
Hoe kan jij in-en uitrijden?
Er wordt onderscheid gemaakt in drie doelgroepen bewoners/bezoekers:
-
Voor TU-studenten, welke tevens woonachtig zijn op de campus, wordt het parkeerrecht voor parkeerlocaties van de centrale parkeerplaatsen langs de campusring gekoppeld aan een (actieve) campuskaart. Wanneer het abonnement op de campuskaart afloopt, komt dit (automatische) parkeerrecht voor de centrale parkeerlocaties ook te vervallen.
-
Voor bezoekers van bewoners kan bij ParkerenDelft een bezoekersvergunning worden aangeschaft. Hiermee kunnen bezoekers van bewoners tegen gereduceerd tarief parkeren op de openbare parkeerplaatsen die worden gereguleerd door de gemeente. Bezoekers van bewoners kunnen eventueel ook op de centrale parkeerlocaties van de TU Delft parkeren. Bezoekers parkeren op deze locaties op maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur tegen betaling. Hier geldt een parkeertarief van € 2,00 per uur, met een maximum van € 10,00 per dag. ’s Avonds, in het weekend en op feestdagen is het parkeren voor bezoekers op de centrale parkeerlocaties langs de campusring gratis.
-
Bewoners met een verlopen campuskaart mogen nog een half jaar wonen op de campus. Gedurende deze periode mag je nog gebruik maken van de centrale parkeerlocaties. Om hier aanspraak op te maken moet je een bewijsstuk inleveren. Via het Self Service Portal kan je onder ‘Parkeren’ een melding maken waarbij je het bewijs van de “Akkoordverklaring huuropzegging DUWO” moet toevoegen. Dit is een contractueel bewijs van je DUWO huurcontract.
Frequently Asked Questions (FAQ) van bewoners op de campus:
-
Bewoners kunnen bij ParkerenDelft een vergunning aanvragen voor parkeren op de openbare parkeerplaatsen.
-
Bezoekers van bewoners kunnen parkeren op de openbare parkeerplaatsen. Hiervoor kan bij ParkerenDelft een voordelig parkeertegoed worden aangeschaft. Bezoekers kunnen eventueel op de zes centrale parkeerlocaties van de TU Delft parkeren. Hiervoor geldt dat bezoekers van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur tegen betaling parkeren. Het tarief is € 2,00 per uur, met een maximumtarief van €10,00 per dag. Bezoekers betalen per minuut en alleen voor de tijd dat ze daadwerkelijk parkeren. Buiten genoemde tijden en op feestdagen is het parkeren voor bezoekers op de centrale parkeerlocaties langs de campusring gratis.
-
Nee, dit is niet mogelijk.
-
Er zijn verschillende gehandicaptenparkeerplaatsen aanwezig, zowel in het openbaar gebied als op de centrale parkeerlocaties langs de campusring. Het bezoek kan gebruikmaken van de gehandicaptenparkeerplaatsen, verspreid over de campus. Deze plaatsen op de campus zijn niet kenteken gebonden. De parkeerder dient wel een gehandicaptenparkeerkaart achter de ruit te plaatsen. Op de gehandicaptenparkeerplaatsen gelegen in het gebied met openbare parkeerplaatsen is gemeentelijk parkeerbeleid van toepassing. Op de gehandicaptenparkeerplaatsen gelegen achter de slagbomen geldt de regulering van de TU Delft. Deze parkeerplaatsen zijn niet vrijgesteld van betaling.
-
De toegangswegen naar de woningen zijn en blijven openbaar en toegankelijk. Leveranciers kunnen gebruik blijven maken van laad- en losplaatsen. Leveranciers die langer dan 15 minuten moeten laden en lossen, kunnen gebruik maken van de openbare parkeerplaatsen of de gereguleerde parkeerlocaties.
-
Zie ook voorgaande antwoorden. Om ervoor te zorgen dat parkeerplaatsen ook voor bewoners beschikbaar zijn, is een vorm van parkeerregulering nodig. De gemeente Delft is gevraagd of zij deze parkeerplaatsen kunnen reguleren. De gemeente wil een eenduidige, heldere regeling voor iedereen. Daarom gelden in alle parkeergebieden rond de binnenstad (de schil) dezelfde tijden en tarieven voor betaald parkeren. Dat is ook op de openbare parkeerplaatsen op de campus van de TU Delft het geval. Als student van de TU Delft kun je ook gratis gebruik maken van de zes centrale parkeerlocaties van de TU Delft Campus (zie “FAQ studenten en medewerkers”). Deze kunnen echter wel op meer dan 400 meter lopen van de woning liggen. Hier geldt wel dat je maximaal 48 uur aaneengesloten gratis mag parkeren. Nadat de 48 uur aaneengesloten parkeren is verstreken, geldt dat studenten betalen conform hetzelfde beleid als bezoekers.
Wat is het beleid?
Bezoekers van de campus kunnen 24/7 gebruik maken van de centrale parkeerlocaties langs de campusring. Van maandag t/m vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur geldt betaald parkeren voor bezoekers. Buiten deze tijden en op weekend- en feestdagen is het toegangssysteem (slagbomen) wel in werking, maar is parkeren voor iedereen gratis.
Bezoekers betalen per uur. Het parkeertarief is € 2,00 per uur, met een maximumtarief van €10,00 per dag. Daarnaast kan je de eerste 30 minuten vrij in- en uitrijden
Hoe kan jij straks in-uitrijden?
-
Als je als bezoeker niet vooraf bent aangemeld en je wilt inrijden op de parkeerlocaties dien je een mifare pas aan te bieden bij de inrit terminal. Een mifare pas is een pas met een microprocessorchip. Voorbeelden van mifarepassen zijn de bankpas, OV-chipkaart en bibliotheekpas. De slagboom zal vervolgens opengaan. Aan deze handeling is geen financiële transactie gekoppeld. Uitrijden kan nadat de betaling is voldaan bij een betaalautomaat of middels de online betaalomgeving op basis van kenteken. Het parkeersysteem zal bij de uitrit herkennen dat er geen transactie meer open staat op het kenteken en de slagboom zal opengaan.
-
In sommige gevallen kunnen organisatieonderdelen van de TU Delft en bedrijven en huurders op de campus aanspraak maken op een uitrijkaart, waardoor bezoekers gratis (of met korting) kunnen parkeren. Op de uitrijkaart staan verdere instructies voor de bezoeker hoe het in- en uitrijden werkt.
Frequently Asked Questions (FAQ) van bezoekers op de campus
-
De bezoeker hoeft de parkeertijd voor 8:00 uur niet te betalen. Vanaf 8:00 uur gaat de teller lopen tot 18:00. Wanneer een bezoeker dus voor 8:00 inrijdt en na 18:00 uitrijdt, betaalt hij/zij het dagtarief.
-
De uitrijkaart is niet gebonden aan een specifieke parkeerlocatie.
-
Ja, iedereen kan ten alle tijden direct binnen 30 minuten gratis in- en uitrijden. Het systeem is echter ook zo ingericht dat de slagboom niet opent bij een volle parkeerlocatie.
-
Het klopt dat er een pas aangeboden moet worden. Dit kan ook een telefoon met NFC functie zijn.
-
Op de locaties P1-P6 staan betaalautomaten. Alleen op P7-P9 staan geen betaalautomaten. Op deze parkeerplekken kan gebruik worden gemaakt van het online betaalportaal. Indien de persoon geen mobiel heeft of een lege batterij dient deze persoon deze op te laden of zich te melden bij het bedrijf waar deze persoon op bezoek was.
-
Nee, met de gasten campuskaart kan je niet gratis in-en uitrijden op de parkeerlocaties.
Studie/studentenverenigingen/auto’s behorende bij de campus
-
Een bestuurslid of secretariaat kan het kenteken van een auto van de TU Delft aanmelden per e-mail bij de parkeerbeheerder P1 via parkerentudelft@p1.nl. Ook voor het doorgeven van een wijziging kan je contact opnemen met de parkeerbeheerder P1.
-
Voor auto’s behorende bij de campus is een niet-persoonlijk parkeerrecht toegekend. De kentekens van deze auto’s zijn opgenomen in het parkeersysteem. Als je met een TU-gerelateerde auto aan komt rijden bij de in- en uitritzuil zal de slagboom automatisch open gaan. De beperking van maximaal 48 uur aaneengesloten parkeren is op deze auto’s niet van toepassing.
-
Voor het stallen van aanhangers en/of trailers dient men zich aan te melden via parkmanagement-CREFM@tudelft.nl. Aanhangers en trailers zijn niet toegestaan op de centrale parkeerlocaties van de TU Delft campus.
-
Als je meer informatie wilt hebben over het nieuwe parkeerbeleid of over parkeerregulering? Bekijk dan ook eens ons overzicht met de algemene Frequently Asked Questions (FAQ) op de tab ‘Meer weten’. Is jouw vraag nog niet (volledig) beantwoord? Mail jouw vraag dan naar parkerentudelft@p1.nl of parkmanagement-CREFM@tudelft.nl.
Meer weten?
Voor vragen over:
Parkeerbeleid – Mobility@tudelft.nl
Parkeerportalen – Parkerentudelft@p1.nl
Voor operationele en overige vragen rondom parkeren: Parkmanagement-CREFM@tudelft.nl
Algemene Frequently Asked Questions (FAQ) over parkeerbeleid
-
Het reguleren van parkeerplekken betekent dat er scherpe regels worden gesteld aan het gebruik van de parkeerlocaties op de TU Delft Campus. Zo hebben wij door het plaatsen van een toegangssysteem bij de in- en uitgangen van de parkeerlocaties meer grip op en inzicht in het gebruik van de parkeerplaatsen op de campus. Ook is bijvoorbeeld in het nieuwe parkeerbeleid vastgesteld dat bezoekers van de TU Delft en bedrijven op de campus in principe niet meer gratis parkeren (hoewel er uitrijkaarten beschikbaar worden gesteld).
-
Adressen van de parkeerlocaties:
P1 (voorheen: P Aula) - Van der Waalsweg
P2 (voorheen: P Sports) – Van der Waalsweg
P3 (voorheen: P TNW Applied Sciences) - Van der Maasweg 11
P4 (voorheen: P L&R) - Kluyverweg 1
P5 (voorheen: P Rotterdamseweg) – Cornelis Drebbelweg 1
P6 (voorheen: P Bouwkunde) – Zuidplantsoen -
Deze parkeerplaatsen zijn openbare parkeerplaatsen en worden door de Gemeente Delft gereguleerd. Er zijn ook plaatsen die op een (afsluitbaar) binnenterrein bij een gebouw liggen. Voor deze parkeerplekken verandert er niks.
-
Via dynamische parkeerverwijzing langs de campusring wordt aangegeven waar vrije parkeerplaatsen te vinden zijn. Het kan voorkomen dat je voorkeurslocatie vol is, maar dan is via dynamische parkeerverwijzing eenvoudig een alternatieve locatie te vinden.
-
Het beleid is erop gericht dat iedereen die op de TU Delft Campus moet zijn, kan parkeren. Dit geldt ook voor bezoekers van de TU Delft en van bedrijven op de campus. De condities waaronder geparkeerd kan worden, kunnen voor de verschillende doelgroepen wel anders zijn. De plekken buiten de gereguleerde locaties blijven openbaar. Daar gelden de regels van de Gemeente Delft.
-
Op de door de TU Delft gereguleerde parkeerplaatsen zal de TU Delft ook zelf de handhaving uitvoeren. De plaatsen in de openbare ruimte vallen onder de gemeentelijke verordening. ParkerenDelft handhaaft op deze plekken en beboet waar nodig. Ook op de TU Delft-gereguleerde locaties wordt gehandhaafd om te zorgen dat de plaatsen worden gebruikt zoals ze bedoeld zijn. Denk bijvoorbeeld aan het voorkomen van (langdurig) stallen van auto’s of aanhangers. Iedere parkeerder die de slagboom passeert gaat akkoord met de regels en voorwaarden die gelden. Dat stelt de TU Delft in staat om bijvoorbeeld voertuigen weg te slepen indien nodig. Meer weten over de algemene voorwaarden of het privacy statement dat van toepassing is op de parkeerlocaties? Klik hier.
-
Als campusbewoner kun je via ParkerenDelft een vergunning aanvragen om te parkeren op de openbare parkeerplaatsen op de campus. Deze vergunning geldt voor het hele campus middengebied. Een campusbewoner die tevens studeert aan de TU Delft kan met zijn/haar campuskaart ook parkeren op de TU Delft Campus parkeerlocaties, maar dan moet er wel rekening gehouden worden met een maximum van 48 uur aaneengesloten parkeren.
-
Wel als zij parkeren op een gereguleerde TU Delft Campus parkeerlocatie of op een openbare parkeerplaats. Motoren en brommobielen mogen ook langs de openbare weg staan (mits ze niet de doorgang blokkeren) of op speciale motor parkeervakken.
-
Op de openbare parkeerplaatsen gelden de wettelijke tarieven voor parkeerboetes. Op de centrale parkeerlocaties zijn de algemene voorwaarden van toepassing. De TU Delft mag voertuigen die in strijd zijn met in de de algemene voorwaarden benoemde artikelen voorzien van een wielklem en deze (laten) verwijderen en zo nodig buiten de parkeervoorziening brengen. De kosten van het verwijderen van de wielklem en de kosten van verwijdering van het motorvoertuig, bestaande uit takel- en/of sleepkosten en andere hiermee verband houdende kosten worden bij de eigenaar, gebruiker of houder van het motorvoertuig in rekening gebracht.
-
Er zijn rondom de ingangen van gebouwen op de campus voldoende gehandicaptenparkeerplaatsen beschikbaar. De locaties vind je hier.
-
Elektrische auto’s kunnen net als niet-elektrische auto’s gebruik maken van de door de TU Delft gereguleerde parkeerlocaties alsook de openbare parkeervoorzieningen op de campus. Voor het laden van elektrische auto’s is er een aantal laadpunten aanwezig verspreid over de campus. De TU Delft werkt aan uitbreiding van het aantal laadpunten. Nadat het laden voltooid is, moet de auto worden verplaatst.
-
Ja, de doorgaande wegen worden niet aangepast of belemmerd door parkeervoorzieningen.
-
Nee, de focus ligt op efficiënt gebruik van de beschikbare ruimte. Door het verkopen of verhuren zou een plaats niet meer beschikbaar zijn voor andere parkeerders.
-
Vanuit de gemeente wordt er gekeken naar de mogelijkheid voor het gebruik van deelmobiliteit in Delft. Het programma mobiliteit & bereikbaarheid van de TU Delft onderzoekt op dit moment hoe dit op grotere schaal toegankelijk gemaakt kan worden voor alle campusbezoekers en -gebruikers.
-
Ja, dit is ook van toepassing. In het parkeerbeleid is er een onderscheid tussen de centrale parkeerlocaties en parkeerplaatsen die openbaar toegankelijk blijven. Beide hebben andere tijden, tarieven en voorwaarden. De invulling is zo goed mogelijk op elkaar afgestemd, zodat er voldoende parkeerplaatsen zijn voor alle gebruikersgroepen. Ook wordt er bij de implementatie veel aandacht aan besteed om het verschil op straat zo duidelijk mogelijk te maken.
-
Bij evenementen zetten we communicatie in gericht op medewerkers, studenten en bezoekers om zoveel mogelijk alternatief vervoer te kiezen. Ook verwijzen we parkeerders naar andere, minder drukke locaties. Het parkeerverwijssysteem zal dit vergemakkelijken. Bij grote evenementen kunnen aanvullende parkeeroplossingen worden georganiseerd, bijvoorbeeld door het huren van extra parkeerplaatsen in de omgeving. Dit is maatwerk.
-
Op deze overzichtskaart vind je zowel de openbare parkeerplaatsen als de centrale parkeerlocaties langs de campusring.
-
Ja. Het doel is dat de parkeerplaatsen tijdens kantoor- en college-uren beschikbaar zijn voor medewerkers (incl. contractpartijen zoals schoonmaak), studenten en bezoekers van de TU Delft ‘én voor medewerkers en bezoekers van bedrijven op de campus. Omwonenden kunnen van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur tegen betaling parkeren. Buiten deze tijdstippen is parkeren vooralsnog gratis.
-
Om uiteindelijk naar een CO2-neutrale, groene TU Delft Campus toe te werken, zal het parkeerbeleid in de toekomst aangescherpt worden. De TU Delft kan middels de regulering het gebruik van de parkeerlocaties actief monitoren. Vanaf 1 januari 2024 neemt de TU Delft, met oog op de duurzame doelstellingen, de mogelijkheid om het parkeerbeleid te herijken. Hierdoor kunnen de bepalingen uit het parkeerbeleid nog worden aangepast.
-
Er verandert door gereguleerd parkeren niets aan het elektrisch laden/parkeren. Wel is de TU Delft bezig met de voorbereidingen voor grootschalige uitbreiding van laadvoorzieningen op de campus.
-
Op dit moment is het nog niet mogelijk om te betalen via ParkMobile en andere parkeer-apps. Er wordt wel aan gewerkt om dat mogelijk te maken. Er zijn twee verschillende mogelijkheden om de betaling te voldoen. De eerste mogelijkheid is bij een betaalautomaat en de tweede mogelijkheid is via het online betaalportaal. Op de parkeerplaatsen staan meerdere borden met een QR-code die je kan scannen om bij het online betaalportaal te komen.
-
Er zijn twee verschillende mogelijkheden om de betaling te voldoen. De eerste mogelijkheid is bij een betaalautomaat en de tweede mogelijkheid is via het online betaalportaal. Op de parkeerplaatsen staan meerdere borden met een QR-code die je kan scannen om bij het online betaalportaal te komen.
-
Voertuigen hoger dan 2,1meter (zoals aannemersbusjes) kunnen op het maaiveld parkeren. Voor voertuigen langer dan 6 meters geldt binnen de gemeente Delft aparte parkeerlocaties. Deze kun je vinden op de website van Parkerendelft.
-
Alle inritten zijn voorzien van een parkeersysteem met daarop een hulpknop. Deze hulpknop staat in direct contact met de meldkamer van de parkeerbeheerder. Bij vragen en/of storingen kan de automobilist hulp vragen aan de parkeerbeheerder.
Parkeren en bereikbaarheid TU Delft Campus
Ben je van plan naar de campus te komen met de fiets, bus of auto?
Lees hier alles over onze fietsenstallingen, bushaltes en parkeergarages.